شمانیوز
شما نیوز

استقلال

دلایل عدم انتخاب سرمربی استقلال لو رفت

دلایل عدم انتخاب سرمربی استقلال لو رفت

باشگاه استقلال هنوز به دنبال یک سرمربی مناسب خارجی برای نی.مکت تیمش است

به گزارش شمانیوز :باشگاه استقلال مدتی است که درگیر انتخاب سرمربی جدید است. مدیران استقلال هنوز نتوانسته اند با یک سرمربی خارجی که قولش را به هواداران داده اند قرار داد امضا کند. رییس هیات مدیره استقلال تصمیمی جنجالی برای نیمکت این تیم گرفته است.تیم فوتبال استقلال در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر پس‌فردا به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و در لیگ نخبگان هم سه‌شنبه هفته آینده در دیداری حساس در دبی با النصر عربستان دیدار خواهد کرد.

این درحالی است که وعده مدیران این باشگاه بعد از قطع همکاری با نکونام مبنی‌بر اینکه در ایام فیفادی سرمربی خارجی استقلال را انتخاب و معرفی خواهیم کرد، شب گذشته با به پایان رسیدن فیفادی به اتمام رسید و با این حال هیچ خبری از انتخاب جانشین نکونام نشد.

 بعد از اینکه سهراب بختیاری‌زاده با توجه به سابقه همکاری و رفاقت طولانی‌مدت با احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره به‌عنوان سرمربی موقت این باشگاه انتخاب شد و تیمش نمایش نسبتا امیدوارکننده‌ای برابر هوادار داشت و این تیم را شکست داد، با وجود وعده انتخاب سرمربی خارجی در تعطیلات فیفادی، شهریاری به سهراب امیدوار مانده و از همان زمان در پلن خود برای هدایت استقلال، تصمیم داشت یک دیدار دیگر به این سرمربی فرصت بدهد. این درحالی است که در این مدت باشگاه استقلال در دو جبهه مدیریت باشگاه و مدیران منتسب به هلدینگ به تلاش خود برای پیدا کردن سرمربی خارجی و معرفی وی ادامه داده تا جایی که درنهایت این دو گروه به سه گزینه نهایی از کشورهای اسپانیا، پرتغال و رومانی رسیدند. البته در این مدت با گزینه‌های دیگری ازجمله فیلیپه مونتانیر و پل لوگوئن فرانسوی نیز مذاکراتی صورت گرفته که درنهایت همه این گزینه‌ها منتفی شدند تا پرونده همان سرمربیان اسپانیایی، پرتغالی و رومانیایی روی میز مدیران استقلال برای انتخاب سرمربی خارجی بعدی استقلال باقی بماند. درواقع خولیو ولاسکوئز اسپانیایی، لارنسیو رگکامپ رومانیایی و یک سرمربی پرتغالی از نفراتی بودند که تا لحظات پایانی در جمع گزینه‌ها باقی مانده تا احتمالا یکی از این نفرات به‌عنوان سرمربی بعدی استقلال انتخاب شود. با این حال از یک‌سو بررسی کارنامه این نفرات و محرز بودن ناکارآمدی این چهره‌ها برای هدایت تیمی مانند استقلال و از سوی دیگر درخواست‌هایی برای افزایش بودجه به‌منظور جذب سرمربی خارجی جدید باعث شد تا در همان روزهای ابتدای هفته جاری مذاکره با این گزینه‌ها کنسل شود تا مدیران استقلال به فکر گزینه‌های مطرح اما گران‌تر دیگری باشند!

این در شرایطی است که طی روزهای ابتدایی هفته جاری فرشید سمیعی، مدیرعامل آبی‌ها با اعلام اینکه تا دو سه روز دیگر سرمربی خارجی تیم را معرفی می‌کنیم این امیدواری را ایجاد کرد که نهایتا تا سه‌شنبه و در روز پایانی فیفادی این امر محقق خواهد شد اما با بسته شدن پرونده گزینه‌های جدی قبلی و باز شدن پرونده گزینه‌های جدیدتر برای مذاکره و انتخاب آنها، این پروسه را طولانی‌تر کرده تا درنهایت، هم شهریاری به خواسته خود یعنی دادن فرصت بیشتر به سهراب برسد و هم اینکه زمان بیشتری برای انتخاب سرمربی خارجی برای خود بخرند.
با همه این تفاصیل در حالی نام گزینه‌های اخیر استقلال با وجود بسته شدن پرونده آنها از مدت‌ها قبل، طی روزهای اخیر به صورت مداوم مطرح و رسانه‌ای شده که مشخصا به نظر می‌رسد این سیاست فقط به‌منظور خریدن زمان بیشتر برای مذاکره با گزینه‌های دیگر از سوی مدیران استقلال اعمال شده است. با این حال در آخرین رایزنی‌ها، مذاکرات با یک سرمربی فرانسوی و یک کشور اروپای شرقی دیگر به تازگی تأیید شده و احتمال هر اتفاقی در این زمینه وجود خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی