شمانیوز
شما نیوز

سرمربی رم مشخص شد

بعد از یک فصل ناامیدکننده، سران رم تحت تاثیر عملکرد فونسکا در اوکراین قرار گرفته اند.

سرمربی رم مشخص شد
به گزارش شمانیوز و به نقل از گل، پائولو فونسکا سرمربی 46 ساله و پرتغالی شاختار دونتسک اصلی ترین گزینه هدایت باشگاه آاس رم محسوب می‌شود. 

فونسکا که از سال 2016 تاکنون هدایت شاختار را به دست داشته و در فصل گذشته، برای سومین فصل متوالی تیمش را به دوگانه داخلی اوکراین رسانده، در حال مذاکره با سران جالوروسی برای حضور روی نیمکت تیم پایتخت نشین است و مذاکرات در مرحله پیشرفته ای قرار دارد. 

فونسکا تا سال 2020 با شاختار قرارداد دارد و شاید رم مجبور به پرداخت غرامت برای آزادسازی فونسکا باشد، اما شنیده شده که رم مشکلی با پرداخت این رفم ندارد و از طرفی، فونسکا نیز بعد از مذاکره با شاختار، توانسته تیم اوکراینی را راضی کند تا او را بدون دریافت غرامتی 5 میلیون یورویی آزاد کنند. گزارشات اکنون از مذاکرات جان‌لوکا پتراچی، مدیرورزشی جدید رم با مارکو آبرئو، مدیربرنامه های فونسکا حکایت دارند. 

فونسکا که در سال 2016 جای میرشئا لوچسکیو را روی نیمکت شاختار گرفت، از آن زمان تاکنون توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. علیرغم آن که شاختار در سال های اخیر نتوانسته به دلیل تنش های داخلی در اوکراین، در ورزشگاه خانگی خود دونباس آرنا به میدان رود، فونسکا شاختار را در قله فوتبال اوکراین حفظ کرده و تیمش را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان هم رسانده است. تیم او در مرحله حذفی فصل 18-2017 در مجموع دو بازی رفت و برگشت مغلوب رم شد اما شیوه آماده سازی تاکتیکی او مورد توجه زیادی قرار گرفت. 

پیش از حضور در فوتبال اوکراین، فونسکا در پرتغال روی نیمکت تیم های آوس، پاکوش فریرا، پورتو و براگا نشسته و در شاختار، موجب رشد بازیکنی نظیر فرد شده است؛ هافبکی که در تابستان 2018 با قراردادی 53 میلیون پوندی به منچستریونایتد پیوست.

از روبرتو دی‌زربی (ساسولو) و سینیشا میهایلوویچ (بولونیا) نیز به عنوان دیگر گزینه های باشگاه رم یاد شده بود اما اکنون شانس فونسکا برای حضور در جالوروسی بسیار بیشتر به نظر می‌رسد. رم فصل 19-2018 سری آ را در رده ششم به پایان رساند و در فصل بعد باید کار خود را در مرحله انتخابی لیگ اروپا آغاز کند. 

اوزه بیو دی‌فرانچسکو سرمربی رم در ماه مارچ و به دنبال حذف تیمش از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به دست پورتو از سمت خود کنار رفت. تیم او در کوپا ایتالیا هم با شکست مفتضحانه 7-1 مقابل فیورنتینا تحقیر شده بود. به دنبال خروج دی‌فرانچسکو، مونچی مدیرورزشی رم نیز که به دلیل عملکرد خود در تابستان گذشته با انتقادات فراوانی مواجه شد، از این سمت کنار رفت. 

رم فصل را با کلودیو رانیری به پایان رساند تا خود را برای یک دگرگونی بزرگ در تابستان آماده کند. جیمز پالوتا، مالک باشگاه رم در نامه ای خطاب به هواداران این فصل را یک "فاجعه کامل" خوانده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied