شمانیوز
شما نیوز

مالیات کارتخوان

ابطال بیش از 3 میلیون کارتخوان بی هویت

رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق دارد و مورد ابطال قرار گرفته است؛ گفت: اجرا نشدن قانون یکی از مشکلات موجود در کشور است.

ابطال بیش از 3 میلیون کارتخوان بی هویت

به گزارش شمانیوز : محمد صفائی دلوئی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: تا به حال نسبت به ترک فعل‌ها در کشور مجازاتی برای افرادی که قانون را اجرا نمی‌کردند، صورت نمی‌گرفت.

او ادامه داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان قرار بود در سال ۹۸ اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاد، پس از ۱۵ ماه از این قانون، بانک مرکزی این قانون را اجرا نمی‌کند و در بحث سازمان امور مالیاتی هم قرار بود این قانون از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود، اما آن هم اجرایی نشد

 صفائی تصریح کرد: مجلس سازمان امور مالیاتی را مکلف به اجرای ماده ۲۳۴ کرد و با صراحت سازمان مالیاتی را مکلف به رجوع به دستگاه قضائی کرد.

 کاظم دهقان مدیر عامل سامانه شاپرک هم در سوی دیگر استودیو گفت: بر اساس پالایش‌های انجام شده در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ابزار پذیرش شامل کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی در کشور موجود است و حدود ۸ میلیون از این تعداد پیش ثبت نام پرونده مالیاتی را انجام داده اند.

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور هم در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: حدود ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار سرویس کارتخوان به سامانه مالیاتی متصل شده اند و ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار دستگاه و سامانه کارتخوان هم درخواست غیرفعال سازی خود را تسلیم کرده اند.

 صفائی دلوئی هم در استودیو گفت: طبق گزارش‌های بانک مرکزی، بیش از ۳ میلیون کارتخوان به فوتی‌ها و بی هویت‌ها تعلق داشته و به این ترتیب مورد ابطال قرار گرفته اند و با این احتساب حدود ۳ میلیون و اندکی ابطال و خروج صورت گرفته و بیش از ۱۰ میلیون باقی مانده اند و طبق آخرین آمار، حدود ۴ میلیون سامانه و درگاه به شبکه متصل هستند. 

دهقان مدیر عامل شاپرک هم گفت: شرایط می‌توانست بهتر از این باشد اگر زیرساخت‌ها ایجاد می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied