شمانیوز
شما نیوز

با نگاهی به کارنامه رشد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مشخص شد

مدیریت موفق کگل در تولید، فروش و سودآوری

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر همیشه یکی از پنج شرکت برتر بازار سرمایه ایران بوده است و علت آن، عملکرد مناسب و رو به رشد این شرکت در بخش‌های مختلفی همچون مدیریت تولید، مدیریت فروش و سودآوری است. با توجه به پروژه‌های در حال تکمیل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پروژه‌های واحدهای فرعی و وابسته آن، سهام شرکت گل‌گهر همواره توجه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی را به خود جلب نموده و همواره از نظر بازار، گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

مدیریت موفق کگل در تولید، فروش و سودآوری

به گزارش اختصاصی شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با مدیریت و نظارت صحیح مالی بر عملکرد شرکت‌های فرعی و وابسته، به دنبال ارزش‌آفرینی برای سهامداران و سایر سهامداران است و در این راستا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه به مبلغ ۴،۸۵ هزار میلیارد تومان از محل آورده‌نقدی و مطالبات سهامداران در دستور کار هیات مدیره این شرکت قرار دارد. 

صنعت استخراج کانی‌های فلزی ماه نسبتا خوبی را، حتی شاید به واسطه بورس کالا، پشت سر گذاشت. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد کگل و با ارزش بازار معادل ۲۲۳ هزار میلیارد تومان، به عنوان بزرگترین شرکت معدنی و صنعتی ایران معرفی شده است. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) در خرداد ماه به درآمد فروش ۴۲۱۰ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۹ درصد افزایش داشته است. از عمده دلایل دستیابی به این رشد می‌توان به افزایش ۸ و ۱۲ درصدی نرخ فروش راهبردی‌ترین محصولات شرکت یعنی گندله و کنسانتره سنگ آهن اشاره کرد. 

این شرکت با استخراج سنگ آهن و تولید محصولاتی همچون کنسانتره و گندله، به تامین مواد اولیه شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی می‌پردازد. فعالیت این شرکت به لحاظ اهمیت ملی و بین‌المللی بسیار راهبردی است. 

گل‌گهر تنها شرکتی است که زنجیره کامل فولاد را از سنگ آهن تا ورق را در یک زنجیره شکل داده است که انتظار می‌رود با افتتاح طرح های پایین دستی صنعت فولاد، سود حاصله شرکت‌های گروه گل‌گهر افزایش یابد. فصل بهار ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کنسانتره و گندله همراه شد، به همین منظور برآورد می‌شود سود شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ۱۸ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

کگل در سال ۱۴۰۱،  با تولید ۹٫۸۷ تن محصول گندله، رتبه نخست تولیدکنندگان این محصول را در ایران به دست آورد. این شرکت با توجه به تکمیل زنجیره فولاد، دارای شرکت‌های فرعی و وابسته زیادی است و ارزش سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر در این واحدها معادل ۲۶،۷ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده است. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بخش تامین انرژی هم برنامه‌ریزی کرده و نیروگاه خورشیدی گل‌گهر تا شهریور امسال افتتاح و گل گهر نخستین شرکت موفق در تولید برق خورشیدی خواهد شد.  

اقدامات و برنامه‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همراهی با طرح‌های ملی بدون اغراق ستودنی است. پروژه فاضلاب شهرستان سیرجان با سرمایه‌گذاری شرکت‌ گل‌گهر در این حوزه و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری گل‌گهر، جهاد نصر، نظم‌آوران، توسعه عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر و شهرداری، از جمله طرح‌هایی است که با جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی، ارتقا بهداشت عمومی و کمک به بخش صنعت، نقش مهمی در توسعه سیرجان دارد. 

موضوعی که تقدیر رئیس جمهور ایران را از اقدامات جهادی گل‌گهر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به همراه داشت. آیت‌الله رئیسی در این‌باره می‌گوید: «کاری که شرکت های پیشرانی مثل گل‌گهر در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهند، ارزنده و ماندگار است و لازم است از اقدامات و سرمایه‌گذاری این شرکتها، به ویژه در حوزه انرژی و اجرای شبکه فاضلاب شهری تقدیر کنم.» 

 با توجه به عملکرد موفق شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مدیریت تولید، فروش و سودآوری، این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی