شمانیوز
شما نیوز

توافقاتی که در دیدار دو جانبه مدیران عامل صورت گرفت؛

توسعه همکاری‌های ذوب‌آهن اصفهان و بانک تجارت

وقتی پای یکی از مهم‌ترین صنایع فولادی کشور در میان باشد، هم‌افزایی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نهادها از جمله ضرورت‌ها خواهد بود و در این میان، شبکه بانکی کشور در زمره مهم‌ترین‌ها قرار دارد.

توسعه همکاری‌های ذوب‌آهن اصفهان و بانک تجارت

در همین راستا، امروز  مدیران عامل بانک تجارت و ذوب‌آهن اصفهان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابتدا، این مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان بود که از چالش‌ها و محدودیت‌های صنعت فولاد کشور گفت:«صنعت فولاد کشور در کنار چالش‌های صادراتی با محدودیت‌های بسیاری مواجه است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قطع شدن برق در تابستان و گاز در زمستان، بعضاً قیمت‌گذاری‌های دستوری و غیره، تاب‌آوری این صنعت ارزش‌آفرین کشور در بخش‌های مختلف را تحت‌الشعاع قرار داده است».

به گفته او، صنعت فولاد کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های توسعه صادرات غیرنفتی ایران، برای رشد تولید به تمرکز بر تولید نیاز دارد.

کوهی بانک تجارت را از حامیان مالی صنایع کشور و به ویژه صنعت فولاد معرفی کرد و گفت: «توافقات بسیار خوبی از طریق بانک تجارت برای استفاده از حد اعتباری این بانک در سال جاری صورت گرفته است که توسعه همکاری‌های این چنینی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای هر دو‌مجموعه خواهد بود».

او بهترین پوشش‌هایی که بانک تجارت می‌تواند در شرایط فعلی برای پروژه‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان از قبیل ریل،تیرآهن بال پهن و غیره داشته باشد را اینگونه برشمرد:«سرمایه در گردش، خرید و فروش از طریق LC و موارد مشابه چون از این طریق نقدینگی در خدمت رشد تولید و ارزش‌آفرینی در گستره ملی قرار می‌گیرد».

در آن سوی میز گفت‌وگو، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت از توافقات دوجانبه روایت کرد:«امروز توافقاتی در چارچوب سیاست‌های اقتصادی سال جاری در دو بخش تامین نقدینگی و پروژه‌های توسعه‌ای تعریف شد تا رشد تولید محصولات جدید را در کانون تولید فولاد ایران (ذوب‌آهن اصفهان) شاهد باشیم و بدین منظور و متناسب با مقتضیات نظام پولی کشور، روش‌هایی از جمله استفاده بیشتر از ظرفیت LC و اعتبار اسنادی داخلی، استفاده از ظرفیت ضمانت‌نامه، زنجیره تأمین مالی در قالب سامانه‌های مختلف معرفی شد که سبب می‌شود از طریق این سیستم‌های اعتباری، رونق تولید بیشتر در این مجتمع عظیم صنعتی محقق گردد».

«ذوب‌آهن اصفهان تولیدکننده انحصاری ریل در داخل کشور است و بخش‌های مختلف از قبیل راه آهن، مترو، معادن و غیره نیازمندی‌های خودشان را از این شرکت مادر صنعتی تامین می‌کنند»، اخلاقی با تأکید بر این جملات، خاطرنشان کرد: «لذا روش اعتبارات اسنادی داخلی برای توسعه همکاری‌ها بسیار مناسب است».

در این نشست، حمیدرضا کریمی سرپرست معاونت مالی اقتصادی ذوب آهن‌اصفهان نیز گفت: «توسعه صنعتی ایران، مدیون و مرهون ذوب‌آهن اصفهان است که سبد متنوع محصولات آن همچون نگینی در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور عزیزمان، می‌درخشد».

او تعامل و هم‌افزایی بین ذوب‌آهن اصفهان و بانک تجارت را بسیار مثبت ارزیابی کرد: «زمانی که ابزارهای متنوع شبکه بانکی کشور در بستر رشد تولید قرار می‌گیرد قطعاً بخش‌های مختلف کشور از ثمرات این رویکرد ارزشمند، منتفع خواهند شد».

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied