شمانیوز
شما نیوز

با حضور وزیر راه و شهرسازی

پایانه فرودگاه بین المللی کیش به بهره برداری می‌رسد

پایانه فرودگاه بین المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر و با زیربنای 49 هزار متر مربع به عنوان سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور 23 آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی می شود.

پایانه فرودگاه بین المللی کیش به بهره برداری می‌رسد

این پروژه ملی با رویکرد ارتقاء ظرفیت و بهبود ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بر اساس ضوابط و استانداردهای روز پایانه های فرودگاهی معتبر دنیا ساخته شده است و با پشت سر گذاشتن فرایندهای آزمایشی پذیرش مسافر و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی سه شنبه 23 آبان با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی گشایش می‌یابد.

این پروژه ملی حاصل زحمات و تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور است و وجه تمایز آن در قیاس با سایر پایانه های فرودگاهی کشور وسعت و ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر و نظام یکپارچه «پذیرش مسافر و انتقال بار» است.

حضور شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی در طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله «سیستم انتقال بار مسافر، 10پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و ناوبری» از جمله شاخص های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

این پایانه با زیربنای 49 هزار متر مربع در 4 طبقه و در ارتفاع بیش از 31 متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده و دارای 48 دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، 10دستگاه پله برقی، 12 دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت 520 خودرو است.

همچنین پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش دارای سیستم CUTE یکپارچه است که این سیستم جهت استفاده اشتراکی از تسهیلات پایانه فرودگاه و میز پذیرش با راه اندازی «سیستم کنترل عزیمت مسافر» بدون توجه به نرم افزار پایه شرکت هواپیمایی بصورت عام مورد استفاده قرار می گیرد و می‌تواند تا 30 درصد هزینه ها را در زیرساخت های ارتباطی برای فرودگاه و شرکت های هواپیمایی کم کند و معمولا توسط فرودگاه برای یکپارچگی امو چک ارائه می شود و کنترهای چک پروازی بصورت عام قابل استفاده برای تمامی شرکت ها شده و مدیریت میز های پذیرش را آسان تر می کند.

گفتنی است از آنجایی که 51 درصد کاربری های جزیره کیش به امر سیاحت اختصاص یافته و رونق اقتصادی این منطقه وابسته به حضور گردشگر است؛ سازمان منطقه آزاد کیش در دوره دولت سیزدهم توانست ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش را که از سال 1392 آغاز و در تابستان 1400 به حدود 74 درصد پیشرفیت فیزیکی رسید؛ به پایان برساند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied