شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

زیبایی چوب و دوام پلاستیک: با این محصول بی‌نظیر بیشتر آشنا شوید !

زیبایی چوب و دوام پلاستیک: با این محصول بی‌نظیر بیشتر آشنا شوید !

مجموعه چوب پلاس در حال حاضر یکی از ارائه دهندگان چوب پلاست و خدمات قابل اجرا با این محصول در سراسر ایران است.

 

در طول مرحله برنامه ریزی یا صرفاً بازسازی فضای باز یا نیمه باز، لحظه اجتناب ناپذیر انتخاب کفپوش فرا می‌رسد. گزینه‌های در دسترس به وضوح بی‌شمار هستند، اما تنها یکی اجازه می‌دهد تا طراح و زیباییی را با دوام و مقاومت در برابر عوامل فیزیکی- محیطی ترکیب کنیم. درست است ما در مورد پروفیل چوب پلاستیک صحبت می‌کنیم.

چوب پلاست که با نام‌های Wood Plastic Composite یا چوب مرکب نیز شناخته می‌شود. یک محصول کاربردی که توسط اکستروژن داغ با اتصال الیاف طبیعی چوب پودر شده به رزین خاصی که توسط پلیمرها و مواد افزودنی تشکیل شده است، ایجاد می‌شود. با این ترکیب، پانل‌ها و تخته‌هایی به دست می‌آیند که از نظر زیبایی شبیه به چوب طبیعی هستند. اما مانند رزین‌های پلاستیکی مقاوم هستند.

چوب کامپوزیت ماده‌ای است که در سال‌های اخیر از موفقیت قابل توجهی برخوردار بوده است. راه‌حلی که برای کف‌ها و پوشش‌های خارجی بسیار مناسب است، زیرا نتایجی با تاثیر زیبایی قابل توجه و اثر طولانی مدت را ممکن می‌سازد.

مزایای این محصول به عنوان کفپوش فضای باز!

کفپوش چوبی با چوب کامپوزیت (WPC) در مقایسه با چوب طبیعی مزایای زیادی دارد. اول از همه راه رفتن روی آن لذت بخش است، نمی‌لغزد، نمی‌شکند و خشک نمی‌شود. تغییر شکل نمی‌دهد، خاردار نمی‌شود‌، به دلیل ترکیب ضدآب که توسط پلیمر موجود در آن ایجاد می‌شود، در برابر آب غیرقابل نفوذ است.

در برابر سایش و تنش‌های مکانیکی (آج‌گیری، کشیدن، غلتیدن) مقاوم است. ضد کرم چوب و حشرات است. ضد عفونی کننده است و نمی‌تواند توسط عوامل قارچی (قارچ، کپک یا میکروارگانیسم‌ها) مورد حمله قرار گیرد.

چوب کامپوزیت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم است، بنابراین تحت تأثیر پیری ناشی از اشعه خورشید قرار نمی‌گیرد. در برابر آتش و تغییرات دما مقاومت بسیار خوبی دارد، بنابراین حتی در آب و هوای سخت نیز قابل استفاده است.

این محصول در واقع از 40- درجه سانتیگراد تا 60+ درجه سانتیگراد (بعضا متغیر بوده) قابل استفاده است. بنابراین حتی اگر ساعت‌ها در معرض آفتاب قرار بگیرد، بیش از حد گرم نمی‌شود و به سرعت خشک می‌شود. مقاومت قابل توجه در برابر اجسام سنگین که طبق قانون برای محیط‌های عمومی لازم است، را نباید دست کم گرفت. بنابراین می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

چرا این محصول را برای کفپوش فضای باز انتخاب کنیم !

در اصل، زیبایی چوب را ارائه می‌دهد، اما بدون تمام معایب آن. در نهایت، بیایید عامل محیطی را تجزیه و تحلیل کنیم. می‌توانیم این ماده را دوستدار محیط زیست تعریف کنیم. در واقع این ماده استفاده از چوب را کاهش می‌دهد، بنابراین اجازه می‌دهد درختان کمتری قطع شوند. فرآیند تولید آن آلاینده‌ها را در محیط آزاد نمی‌کند.

این واقعیت که نیازی به عملیات نگهداری با روغن یا رنگ ندارد، بیشتر به احترام به محیط زیست کمک می‌کند و مهم‌تر از همه این یک ماده 100٪ قابل بازیافت است. در واقع می‌توان آن را در پایان چرخه عمر خود دوباره اکسترود کرد یا به عنوان سوخت از آن استفاده کرد. (نیروگاه‌های تبدیل زباله به انرژی)

در مورد فرآیند نصب کفپوش، بسیار ساده و سریع است. زیرا این ماده به "گیره" با پشتیبانی پنهان مجهز شده است. توصیه‌ای که به طور کلی ارائه می‌شود واقعاً ساده است: برای نصب روی یک کف باید ابتدا یک لایه زیرساز ایجاد کنید و سپس پروفیل‌های مخصوص کفپوش را روی آن نصب کنید.

با این حال، برای ادامه کار، باید به خاطر داشت که کف چوبی کامپوزیت باید با شیب تقریباً 1٪ قرار داده شود تا آب تخلیه شود و در نتیجه از رکود جلوگیری شود. به دلیل ترکیبات آن، نیازی به نگهداری خاصی ندارد، می‌توان از شوینده‌های معمولی یا محصولات مخصوص این ماده برای کف استفاده کرد.

از این کفپوش فضای باز در چه نقاطی می‌توان استفاده کرد !

با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول، واضح است که چوب کامپوزیت به طور موثری می‌تواند در محیط‌هایی که در تماس مستقیم با آب هستند، مانند: لبه‌های استخر یا همان کفپوش دور استخر. حتی در آب و هوای مرطوب بارانی یا گرم و خشک و در جاهایی که خطر یخبندان وجود دارد، کاربرد خواهد داشت. علاوه‌بر این، این نوع محصول کاربردهای مختلفی دارد زیرا در اندازه‌های مختلف و در رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوع چوبی، از روشن‌ترین رنگ تا تیره‌ترین، موجود است.

WPC در شرایطی که سطوح در معرض سایش مکانیکی و اقلیمی هستند، مناسب است. حتی برای ساخت سوله باغ نیز استفاده می‌شود . از چوب پلاست در زمینه‌های متعددی استفاده می‌شود. زیرا ظرافت و سهولت تمیز کردن را تضمین می‌کند. چوب کامپوزیت بدون مشکل با هر سبک و زمینه‌ای سازگاری دارد: در واقع، کیفیت و ویژگی‌های زیبایی محیط توسط این نوع محصول افزایش می‌یابد.

در آخر

این ماده مطمئناً ارزان‌تر از کفپوش چوبی طبیعی سنتی است، هم در زمان خرید به دلیل هزینه‌های تولید پایین‌تر و هم به دلیل عدم نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی.

چوب ظریف‌ترین راه حلی است که هرگز از مد نمی‌افتد: با هر نوع طراحی سازگار می‌شود و به محیط‌های بیرونی سبکی ظریف می‌بخشد. زیست محیطی و ماندگاری بالایی دارد و برای کسانی که روی آن راه می‌روند بسیار دلپذیر است.

این محصول به طور کلی نشان دهنده یک راه حل اقتصادی سودمند است. در نهایت، چوب کامپوزیت یا WPC مطمئناً یک انتخاب مد روز و طراحی است که می‌تواند هم دوستداران سبک کلاسیک و هم طرفداران مبلمان مدرن را گرد هم آورد. در واقع بسیار همه کاره است و با موفقیت با انواع زیادی از سبک‌ها و محیط‌ها سازگار است.

مجموعه چوب پلاس

مجموعه چوب پلاس در حال حاضر یکی از ارائه دهندگان چوب پلاست و خدمات قابل اجرا با این محصول در سراسر ایران است.

برای مشاوره رایگان در زمینه مرتبط با کارشناسان ما در تماس باشید

09120919512

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی