شمانیوز
شما نیوز

ترشی | ترشی لوبیا سبز

یک ترشی خاص و متفاوت درست کن | طرز تهیه ترشی لوبیاسبز خوشمزه و رستورانی

یک ترشی خاص و متفاوت درست کن | طرز تهیه ترشی لوبیاسبز خوشمزه و رستورانی

اگر شماهم به دنبال یک ترشی خاص و متنوع هستید ، ما به شما ترشی لوبیا سبز را پیشنهاد می دهیم.

به گزارش شمانیوز : ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی های خوشمزه است. ترشی لوبیا سبز طرفداران خاص خوش را دارد. روش درست کردن این ترشی بسیار ساده است و پیچیدگی ندارد. برا طرز تهیه این ترشی خوشمزه و خاص همراه ما باشید. 

 

مواد لازم

مواد لازم ترشی لوبیا سبز
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
سرکه سفید ۲ لیوان
آب ۱ لیوان سرخالی
نمک ۱٫۵ قاشق چایخوری
سیر ۶ حبه
فلفل قرمز ۲ عدد
ترخون و مرزه ۱ دسته کوچک

 

طرز تهیه

برای تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه ابتدا لوبیاها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه لوبیاها را روی دستمال می چینیم تا به طور کامل خشک شوند.

در این مرحله سر و ته لوبیاها را با یک کارد تیز جدا می کنیم. در ادامه آب را به همراه سرکه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم ترکیب آب و سرکه کمی گرم شوند.

حالا نمک را اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون ترکیب آب و سرکه حل شود. در ادامه لوبیا سبز را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم تا رنگ لوبیا تغییر کند.

توجه داشته باشید که در تمام مراحل باید حرارت زیر قابلمه ملایم باشد تا ترکیب سرکه و آب تبخیر نشود. پس از اینکه رنگ لوبیا سبز تغییر کرد، اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر درون قابلمه بماند تا کمی پخته شود.

پس از گذشت این زمان لوبیا سبز را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه یک شیشه مناسب را به خوبی می شوییم و با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه لوبیا سبز ها را به ترتیب درون شیشه می چینیم.

حالا در بین لوبیا سبزها مقداری سیر، فلفل قرمز، ترخون و مرزه قرار می دهیم. در ادامه ترکیب سرکه و آب درون قابلمه را روی لوبیاها می ریزیم، سپس درب شیشه را محکم می بندیم به صورتی که هیچ گونه هوایی وارد شیشه نشود.

توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و آب باید حدود یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. در ادامه شیشه ترشی را در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده شوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰  روز ترشی آماده مصرف است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی ولی نظیر بود

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی