شمانیوز
شما نیوز

افزایش پدیده گردوغبار در استان قم

افزایش پدیده گردوغبار در استان قم

بررسی‌های فضایی سازمان نقشه­‌برداری کشور از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای پدیده گرد و غبار استان قم و دریاچه نمک نشان می‌دهد در سه ماه اخیر، این مناطق با افزایش وقوع این پدیده مواجه بودند.

به گزارش شمانیوز؛ سازمان نقشه‌برداری کشور با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای، اقدام به پایش پدیده گرد و غبار استان قم در بازه اردیبهشت تا تیرماه ۱۴۰۳ و هم­چنین در سه روز متوالی ۱۷-۱۵ تیرماه کرده‌ ­است.

در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر افزایش احتمال رخداد گردوخاک و وزش باد شدید در استان قم، سازمان نقشه‌­برداری کشور به‌­عنوان متولی تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، با توجه به توانمندی در پایش مخاطرات زیست‌­محیطی و با هدف آگاهی‌­بخشی از وضعیت کانون‌­های داخلی گرد و غبار، مدیریت هر چه مؤثرتر این پدیده  و بهبود و ارتقای شرایط زیست‌­محیطی کشور، با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای، نقشه‌­های توزیع گرد و غبار را در سطح استان قم و محدوده دریاچه نمک تهیه کرده‌­است.

نتایج به ­دست ­آمده حاکی از آن بود که با توجه به بازه رنگی اختصاص داده شده به نقشه­‌های توزیع گرد و غبار در سه ماه متوالی، می­‌توان افزایش وقوع این پدیده را در سطح استان قم و دریاچه نمک در تیرماه مشاهده‌ ­کرد.

هم­چنین در سه روز هشدار اعلامی از سوی سازمان هواشناسی، تصاویر ماهواره‌­ای به وضوح درگیری این استان را با پدیده گرد و غبار نشان می­‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی