شمانیوز
شما نیوز

آثار تازه‌ اصغر رستگار در راه

اصغر رستگار از مجوز گرفتن نمایشنامه‌های هنریک ایبسن و آماده کردن چند کتاب دیگرش خبر داد.

اصغر رستگار از مجوز گرفتن نمایشنامه‌های هنریک ایبسن و آماده کردن چند کتاب دیگرش خبر داد.

این نویسنده و مترجم پیشکسوت درباره تازه‌ترین آثار تالیفی و ترجمه‌ای خود به خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا گفت: در حال حاضر چهار اثر به‌هم‌پیوسته که اصلاحات ارشادی در آن‌ها صورت گرفته است، موفق شده‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند.

او این کتاب‌ها به شرح زیر معرفی کرد:

1 پنج نمایشنامه از هنریک ایبسن. این نمایشنامه‌ها که برای بار دوم ترجمه شده و در یک مجلد منتشر خواهند شد (یعنی، تجدیدِ چاپ نیستند) عبارت‌اند از: خانه‌ عروسک، اشباح، رُسْمِرْسْ‌هُلْم، هدا گابلر، استادْ معمار.

2 چهار نمایشنامه از هنریک ایبسن. از این چهار نمایشنامه، سه اثر پیشتر به چاپ رسیده‌اند؛ اما من این سه اثر را نیز برای بار دوم ترجمه کرده‌ام (یعنی این سه نمایشنامه نیز تجدیدِ چاپ یا ویراستِ جدید محسوب نمی‌شوند و عبارت‌اند از: ستون‌های جامعه، دشمن مردم، مرغابیِ وحشی، یان گابری‌یل بورکمن. اما یان گابری‌یل بورکمن برای نخستین بار به چاپ می‌رسد. این چهار نمایشنامه نیز در یک مجلد به چاپ می‌رسند.

3 امپراتور و جلیلی (یک نمایشنامه‌ جهان‌شمولِ تاریخی در دو جلد، که در یک مجلد به چاپ می‌رسد) اثرِ هنریک ایبسن، که برای نخستین بار منتشر می‌شود.

4 گزارشگرِ رازهایِ نهفت، تالیف (عمدتاً) و ترجمه‌ اصغر رستگار، مجموعه‌ 10 مقاله است در تحلیل آثار و اندیشه‌های هنریک ایبسن، که 6 مقاله نوشته‌ اصغر رستگار و 4 مقاله (از اوا لو گالی‌یِن، هرمان جی. ویگاند، زیگموند فروید، دِرِک راسل دیویس) ترجمه‌ اوست. این اثر نیز برای نخستین بار به چاپ می‌رسد.

رستگار با بیان اینکه از زمان انتشار این آثار اطلاع ندارد افزود: سه اثر نیز آماده‌ چاپ دارم، که درباره چاپ‌شان هنوز با هیچ ناشری قرارداد نبسته‌ام. این آثار عبارت‌اند از:

1 پنج مقاله در زیستن و نوشتن (ترجمه‌ آثاری است از ویلیام گاس، کلودیا رات پییر پوینت، یائیم اَل اَزراکی، و نویسندگانِ مختلف).

2 از عَدَن تا تبعید، تاریخِ حماسیِ قومِ «عهدِ عتیق»، نوشته‌ دیوید رال و ترجمه‌ اصغر رستگار.

3 عیسا، نوشته‌ شارل گِن یُبِر (محققِ بزرگِ فرانسوی) ترجمه و تحشیه‌ اصغر رستگار.

به گزارش ایسنا، سال گذشته از این نویسنده و مترجم مجموعه چهارجلدی «عهد عتیق (قصه زندگی و باور یک قوم) و عهد جدید در بوته نقد عقلی» منتشر شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied