شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی شنبه

چرا تعطیلی شنبه مورد تایید شورای نگهبان نیست ؟

چرا تعطیلی شنبه مورد تایید شورای نگهبان نیست ؟

تعطیلی شنبه مدتها است مورد بحث و گفت و است. به تازگی اعلام شده است که تعطیلی نبه از نظر شورای نگهبان مغایر با شرع تشخیص داده شده است.

به گزارش شمانیوز :تعطیلی شنبه در ایران از مدتی پیش مطرح شده و در نهایت مجلس شورای اسلامی با این طرح موضوع مطرح شده است. این تصمیم با هدف هماهنگی بیشتر با استانداردهای جهانی و افزایش بهره‌وری نیروی کار گرفته شده است.اجرای کامل  تعطیلی شنبه در ایران منوط به تصویب شورای نگهبان است. در صورت تصویب این مصوبه، ایران نیز مانند بسیاری از دیگر، شنبه و یکشنبه را به‌عنوان تعطیلات آخر هفته خواهد داشت.

چرا شورای نگهبان تعطیلی شنبه را مغایر با شرع دانست

عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه‌ی شورای نگهبان بررسی تطابق مصوبات با شرع و قانون اساسی است. این شورا به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.

حجت السلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ی تعطیلی دو روز از هفته، به‌ویژه تعطیلی روز شنبه، از موضوعات پرمناقشه در ایران بوده است و مجلس شورای اسلامی تصمیم به تعطیلی جمعه و شنبه گرفت، اما شورای نگهبان به دلیل مغایرت با شرع مخالفت کرد.

وی افزود: وظیفه‌ی شورای نگهبان بررسی تطابق مصوبات با شرع و قانون اساسی است. این شورا به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.

حجت السلام ذاکر اظهار داشت: در موارد اختلاف نظر بین علما، مجلس ممکن است بر اساس نظرات مراجع خاص تصمیم‌گیری کند، اما نظر نهایی با شورای نگهبان است.

وی افزود: گاهی مجلس بر اساس نظرات برخی مراجع و مصالح ملی تصمیم‌گیری می‌کند که ممکن است با شرع در تضاد باشد. در نهایت، شورای نگهبان موظف است این تضاد‌ها را بررسی و اعلام کند.

حجت السلام ذاکر اظهار داشت: اختلاف نظر بین علما طبیعی است و مجلس نیز ممکن است بر اساس نظرات برخی مراجع تصمیم‌گیری کند. اما شورای نگهبان به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.

عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این فرآیند پیچیده‌ی قانون‌گذاری و نظارت در ایران نشان‌دهنده‌ی توازن میان منافع ملی و اصول شرعی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی