شمانیوز
شما نیوز

تخلیه بیش از 6 میلیون تن کالای اساسی در بندرامام(ره) طی سال جاری

رشد 27 درصدی بارگیری کالای اساسی به مقاصد مصرف

رشد 27 درصدی بارگیری کالای اساسی به مقاصد مصرف

به دنبال تخلیه 6 میلیون و 139 هزار تن کالای اساسی طی 5 ماهه نخست سال جاری در منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، میزان رشد تخلیه این نوع کالا 31 درصد رشد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: خروج کالاهای اساسی از اماکن نگهداری در این مجتمع بزرگ بندری بیش از 5 میلیون و 843 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از 27 درصد رشد برخوردار بود.

گرایلو  اظهار داشت: طی این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر تجاری  با 12 درصد رشد به بیش از  ۲ میلیون و 494 هزار تن رسید.

وی گفت: تخلیه روغن خوراکی از طریق منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با 26 درصد رشد به بیش از 236 هزارتن و تخلیه سویا با 123 درصد رشد به بیش از دو میلیون و 741 هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: تخلیه شکر از طریق این بندر بزرگ تجاری با 343 درصد رشد به نیز  به 394 هزار و 455 هزار  تن رسید.

گرایلو به سهم 98 درصدی واردات سویا و سهم 100 درصدی واردات شکر از طریق این مجتمع  بزرگ بندری  نسبت به بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سهم تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) نسبت به کل بنادر کشور 68 درصد است.

 یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم 30 درصدی از کل تجارت دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی