شمانیوز
شما نیوز

یارانه

تغییر مبلغ یارانه ها صحت دارد ؟ /جزییاتی جدید از تغییرات یارانه در سال 1404

تغییر مبلغ یارانه ها صحت دارد ؟ /جزییاتی جدید از تغییرات یارانه در سال 1404

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور،توضیحاتی مهم از تغییر یارانه در سال 1404 ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :یارانه‌ها ابزاری مهم در سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت‌ها هستند.یارانه  می‌توانند به بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر و رشد اقتصادی کمک کنند.یارانه‌ها می‌توانند به تنظیم قیمت‌ها و جلوگیری از نوسانات شدید در بازار کمک کنند.یارانه‌ها می‌توانند به تولیدکنندگان کمک کنند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبلغ یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، خانم مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک با سخنگوی دولت و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دولت امروز تمام مطالبات گندم کاران را تسویه خواهد کرد، گفت: دولت با تامین مالی پرداخت مطالبات گندم کاران را روز گذشته نهایی کرده است و امروز فرآیند پرداخت مطالبات را آغاز خواهد کرد. این رقم در امسال ۲۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است که تا پایان امروز با تمام گندم کاران تسویه خواهد شد.

او ادامه داد: رقم خرید تضمینی یا بودجه یارانه نان برای سال ۱۴۰۴ رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه محل تعیین ارز نیست و تامین کالای اساسی برای دولت اولویت دارد. تلاش کرده ایم با تغییر ناگهانی در محاسبات مواجه نشویم. دولت در سیاست‌های ارزی خود فرآیند افزایش تدریجی نرخ ارز ترجیحی را پیش بینی می‌کند تا بتواند در آینده به سمت تک نرخی ارز حرکت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی