شمانیوز
شما نیوز

با همت پرسنل مجتمع مس سونگون و سایر عوامل:

مهار آتش سوزی جنگل های منطقه خداآفرین برای دومین بار

جنگل های منطقه خداآفرین بعد از چند روز طعمه حریق بودن، امروز برای دومین بار خاموش شد.

مهار آتش سوزی جنگل های منطقه خداآفرین برای دومین بار

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی مس منطقه آذربایجان(سونگون): متاسفانه چند روزی بود که جنگل های زیبای منطقه خداآفرین به علت عوامل انسانی طعمه حریق شده و بخشی از آن در آتش سوخته بود. متاسفانه در این مدت علیرغم تلاش های صورت گرفته در مهار آن ناکام بوده و درخواست کمک برای مهار آن از ارگان های مختلف صورت گرفت.

در این بین مهندس شریفی مدیر مجتمع مس آذربایجان با اطلاع از جزئیات آتش سوزی، دستور داد تا یگانی از پرسنل، خودرو های امدادی و کوهستانی به این منطقه اعزام و در مهار آتش آنچه در توان دارند به طبق اخلاص بگذارند.

بعد از دستور مهندس شریفی، آقایان قادر رضایی معاون بهره برداری، محمد حسین ایازی مدیر روابط عمومی و نظارت بر خدمات و مرتضی حاج احمدی مدیر امور HSE و کنترل فرآیند به همراه قریب به 100 نفر از نیروهای عملیاتی و امدادی به همراه ماشین آلات آتش نشانی، امدادی و خودروهای سبک و سنگین کوهستانی روز پنجشنبه به منطقه اعزام و به کاروان مهار آتش پیوستند کاروانی که همه اعم از لشکری و کشوری در کنار هم دست به دست هم نهاده بودند تا با ایثار و از خود گذشتگی جنگل های زیبای منطقه را نجات دهند.

عصر پنجشنبه بعد از 20 ساعت مبارزه با شعله های بی رحم آتش، این دلیرمردان توانستند آتش را مهار کنند اما متاسفانه باز هم این جنگل های زیبا دوباره خود را در شعله های آتش محاصره دیدند تا بار دیگز این کاروان از مجتمع به محل اعزام شوند و بعد از جنگ با شعله های خوفناک آتش این بار نیز موفق به مهار آن گردند.

البته این اولین بار نبوده که مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون در هنگام سختی و بلا در کنار مردم محترم منطقه حاضر گشته و خود را طلایه داران مبارزه با این دشواری ها نموده اند و قطعاً آخرین باری نیز نخواهد بود که اهالی محترم منطقه، به هنگام ناملایمت های طبیعی و غیرطبیعی روزگار، مدیران و پرسنل مجتمع مس را در کنار خود خواهند دید. از راهگشایی مسیر روستاهای صعب العبور در بارش های سنگین برف گرفته تا جشن های موفقیت ها و کامیابی ها.

درود بر شرفتان که همواره موجب سربلندی و افتخار صنعت آذربایجان و درخشش نام شرکت ملّی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون هستید. به وجودتان افتخار می کنیم.

مهار2

مهار3

 

مهار4

مهار6

 

مهار7

مهار8

 

مهار 5

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied