شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

معرفی کامل شهر نجف

	معرفی کامل شهر نجف

اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران نجف کرده باشید، بهتر است کمی ابتدا درباره این شهر اطلاعات به دست بیاورید. همه ما این شهر را به یمن حضور حرم مطهر حضرت علی (ع) می‌شناسیم؛ اما این شهر تاریخ بسیار غنی و جاهای دیدنی متعددی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را هرچه بیشتر با شهر نجف آشنا کنیم. شاید با شناخت هرچه بیشتر این شهر، بلیط نجف تهران را جا به جا کنید تا کمی بیشتر در این شهر بمانید و در کنار زیارت، مقداری هم از سیاحت در این شهر لذت ببرید.

نجف را بهتر بشناسید

جالب است بدانید که مورخان شهر نجف را با اسامی مختلفی هماند غری، مشهد، نجف، وادی اسلام، خد عذرا، لسان، بانقیا، براثا و ربوه می‌شناسند. قدمت این شهر به هزاران سال پیش باز می‌گردد. منطقه نجف از نظر جغرافیایی در ارتفاعات قرار دارد و دور آن را آب فراگرفته است.

البته این روزها دیگر خبری از این جریان آب نیست. شهر نجف در دامنه غربی کشور عراق قرار دارد و در نزدیکی مرزهای عربستان واقع شده است. نجف از فرات 10 کیلومتر فاصله دارد. این شهر جزو شهرهای بین استانی در عراق است و پس از فرمان جمهوری، نجف را به استان مستقل تبدیل کردند. جالب است بدانید که پیش از این موضوع، نجف از توابع استان کربلا به حساب می‌آمد.

این شهر از شمال و همچنین شمال‌شرقی با کربلا، از جنوب و غرب با گودی‌های بحر نجف و از شرق با شهر کوفه همسایه است. نجف حدود 1،338 کیلومترمربع وسعت دارد و جمعیت آن به حدود 175هزار نفر می‌رسد. از نظر طبیعت باید بدانید که سرزمین نجف همانند عراق، خاکی پهناور و خالی از پستی، بلندی و ناهموار دارد.

بخش عمده خاک نجف را ماسه فراگرفته است. بخش‌هایی دیگر نیز سنگ‌های آهکی به چشم می‌خورد. این شهر جزو مناطق گرو خشک به حساب می‌آید. در تابستان گرمای هوا بسیار شدید است و اجازه رشد هیچ گیاهی به غیر از گیاهان بیابانی و البته نخل را نمی‌دهد. جالب اینجاست که به همین ترتیب، زمستان‌های نجف نیز بسیار سرد است.

بهترین زمان سفر به نجف

بهترین زمان سفر به نجف

برای سفر به نجف دو نوع روش مختلف برای محاسبه بهترین زمان سفر وجود دارد. روش اول شناخت بهترین زمان سفر بر اساس آب‌وهوای این شهر است. در اصل زمستان‌های نجف بسیار سرد خواهد بود و می‌تواند سرما را به مغز استخوان شما انتقال دهد. در عین حال تابستان‌ها نیز از گرمای هوا فراری خواهید شد.

پس تابستان و زمستان اصلاً زمان مناسبی برای سفر به نجف نیست. به همین خاطر قیمت بلیط هواپیما تهران نجف و بلیط نجف تهران در این فصول کاهش پیدا می‌کند. بهار و پاییز و مخصوصاً پاییز را می‌توان بهترین زمان سفر به نجف از نظر آب‌وهوا دانست.

در بخش دوم، باید بهترین زمان سفر به نجف را از نظر ایام مذهبی بررسی کنیم. همان طور که می‌دانید، ایامی همانند شهادت و ولادت حضرت علی (ع) نجف بسیار شلوغ می‌شود. در این ایام نیز شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما به این شهر مقدس خواهیم بود. جالب اینجاست که ایام مذهبی بر آب‌وهوای نجف تقدم دارند. به این ترتیب حتی اگر چله تابستان و چله زمستان هم با شهادت یا ولادت حضرت علی (ع) مصادف شده باشد، باز هم شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما خواهیم بود.

جاهای دیدنی نجف

بلیط هواپیما نجف

حال که شما بهای بلیط هواپیما تهران به نجف را پرداخت کرده‌اید و برای زیارت به این شهر مقدس آمده‌اید، بد نیست تا سری به جاهای دیدنی دیگر نجف هم بزنید. به این ترتیب سفرتان خالی از لطف نخواهد بود. در وهله اول بهتر است سری به قبر حضرت آدم و نوح بزنید. این قبور بسیار عجیب هستند و باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

بازار بزرگ شهر نجف نیز شباهت بسیاری به بازارهای جنوبی کشور خودمان دارد. در این بازار می‌توانید انواع ادویه‌جات، طلا، لباس و سوغات مختلف عراق را تهیه کنید. بازدید از بازار را حتماً باید در برنامه کار خودتان قرار دهید. بازدید از برج باستانی نمرود نیز خالی از لطف نخواهد بود. تماشای قصر خورنق نیز به خاطره‌ای فراموش نشدنی در سفرتان تبدیل می‌شود.

بهتر است در سفر به نجف سری به مقبره ذی الکفل، آرامگاه کمیل بن بسیار ، مقام امام زین العابدین، قبرستان وادی السلام، تکیه فرقه بکتاشیه، حسینیه صحن شریف، مسجد حنانه، مسجد الراس، مسجد سهله، مسجد الخضرا و مسجد عمران بن شاهین بزنید. در نهایت نیز می‌توانید از دریاچه نجف دیدن کنید که یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری نجف به حساب می‌آید. اگر بازدید از جاذبه‌های گردشگری نجف را نز در برنامه سفرتان بگنجانید، قطعاً بلیط نجف به تهران را به تعویق می‌اندازید تا کمی بیشتر در این شهر حضور داشته باشید.

در نهایت می‌توان گفت که نجف شهری با دو روی مختلف سکه است. یک روی آن را می‌توان شهری مذهبی و روی دیگر را می‌توان شهری گردشگری و توریستی دانست. بهتر است از هر دو بخش آن دیدن کنید تا سفری کامل و عالی را به نجف مقدس تجربه نمایید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied