شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بیمه ایران خبر داد:

توسعه نرم افزارهای مکان محور خسارتی در بستر "ایران من"

توسعه نرم افزارهای مکان محور خسارتی در بستر "ایران من"

یکی از اقدامات جدی شرکت بیمه ایران توسعه نرم افزارهای مکان محور خسارتی در بستر اپلیکیشن ایران من است.

به گزارش خبرنگار ما،  محمدرضا کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 8 مرداد ماه در محل ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد در پاسخ به پرسش شمانیوز مبنی بر اینکه پرداخت خسارت آنلاین طبق گفته معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت قرار است در ابتدای نیمه دوم سال جاری راه اندازی شود، گفت: اساسا الکترونیک سازی فرآینده های بیمه گری جز جهت گیری های اصلی شرکت بیمه ایران در سال جاری است و بنا داریم یک رضایتمندی در این خصوص ایجاد کرده و در حال حاضر توسعه نرم افزارهای مکان محور خسارتی در بستر ایران من یکی از اقدامات جدیست که در حال دنبال کردن آن هستیم و خوشبختانه رشد خوبی هم نسبت به دوره مشابه قبل داشته و در تلاشیم به محض اینکه اشخاص خسارت خود را در اپلیکیشن ایران من اعلام کنند تمامی فرآینده های دیگر به صورت الکترونیکی طی شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای تمامی فرآینده های پرداخت خسارت آنلاین در نیمه دوم امسال امکان پذیر نیست، گفت: در حال حاضر حدود 18 درصد خسارت های شرکت بیمه ایران در سامانه ایران من ثبت و فرآیندهای آن به صورت الکترونیک و برخط دنبال می شود ، در تلاشیم که این تعداد به حدود 40 درصد تا پایان سال جاری افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با تاکید بر تاثیر رسانه ها بر تقویت و بهبود یک بنگاه اقتصادی اظهار کرد: بیمه ایران در سال گذشته ۷۰ همت حق بیمه تولید کرده که معادل ۲۵ درصد در کل صنعت بیمه است، میزان خسارت پرداختی بیمه ایران نیز ۴۵ همت معادل ۲۸ درصد از صنعت بیمه است. البته  در برخی  از رشته ها میزان پرداخت خسارت به ۵۰ درصد در صنعت بیمه نیز می رسد.

کشاورز بدهکاری به بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ را مبلغ ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با نسبت به صنعت بیمه حدود ۲۵ درصد، عنوان کرد و گفت: یکی از بدهکاران عمده بیمه ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران با میزان بدهی یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان است که با اقدامات انجام شده توانستیم در سال جاری ۱۵۱ همت آن را دریافت کنیم و در حال مذاکره هستیم تا مابقی بدهی را از طریق تهاتر املاک یا به روش های دیگری دریافت کنیم.

وی ادامه داد: نرخ رشد حق بیمه شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد و نرخ رشد خسارت ۵۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سهم حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۲ در پرتفوی بیمه ایران ۴۸ درصد است، تصریح کرد: سهم بیمه درمان در سال ۱۴۰۲ در پرتفوی بیمه ایران ۱۰ درصد و بیمه های زندگی ۹ درصد است؛ بیمه ایران در بیمه های زندگی رتبه دوم را به لحاظ فروش بین شرکت های بیمه ای دارد.

کشاورز تعداد نیروهای انسانی بیمه ایران را سه هزار و ۵۵۰ نفر دانست و بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۸ نفر آقا و یک هزار و هفت نفر خانم هستند؛ ۴۵ درصد از نیروها بالای ۲۰ سال سابقه کار دارد و ۵۵ درصد نیز زیر ۲۰ سال سابقه کار دارند که با این وجود و با توجه به طولانی بودن فرآیند جذب نیروی انسانی در شرکت های دولتی، شرکت در سال های آینده با مشکل مواجه خواهد شد که باید  برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: تعداد شعب شرکت ۲۰۳ شعبه فعال در کشور و ۹ دفتر نمایندگی در خارج از کشور، ۱۴ هزار و ۳۵۳ کارگزار و نماینده حقیقی، ۹۳۶ نماینده و کارگزار حقوقی وجود دارد؛ ۱۵ درصد از شعب صنعت بیمه متعلق به بیمه ایران است در حالی که ۲۵ درصد از تولید حق بیمه توسط بیمه ایران اتفاق می افتد.

وی به بیمه های اتکایی اشاره کرد و افزود: عملیات حوزه اتکایی بیمه ایران در قبولی از تک تک شرکت های تخصصی اتکایی بیشتر است و بعد از بیمه مرکزی و صندوق ویژه تامین بیشترین حجم از قبولی اتکایی در بیمه ایران صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: ضریب خسارت شرکت در سال ۱۴۰۲ معادل ۷۹ درصد و ضریب ترکیبی شرکت معادل۹۲ درصد بود؛ توانگری مالی شرکت  طبق محاسبات اولیه در پایان سال ۱۴۰۲ سطح یک و حدود ۱۳۹ درصد است.

برنامه های پیش روی مدیریت بیمه ایران

وی در ادامه به برنامه های آتی این شرکت اشاره کرد و افزود: در چهار ماه گذشته تلاش شده تا با برنامه محوری، انضباط و پیگیری با این سه مولفه جهت گیری استراتژیک شرکت را دنبال کنیم. برنامه های سال پیش رو برای سال ۱۴۰۳ شامل الکترونیک سازی فرآیندهای بیمه ای با تاکید بر حوزه خسارت، گسترش، توسعه و افزایش فروش بیمه های زندگی، طراحی محصولات جدید بیمه ای و عرضه  به بازار، حمایت و افزایش قابلیت شبکه نمایندگی شرکت و انتشار ، اطلاع رسانی و تبلیغات خدمات بیمه ای بیمه ایران با کمک اصحاب رسانه می شود.

وی صنعت بیمه را نسبت به صنایع دیگر در کشور مورد اهمیت خواند و بیان کرد: صنعت بیمه هیچ گونه رانت و سوبسیدی از دولت دریافت نمی کند و به صورت خودگردان مدیریت می شود و خدمات خوبی نیز در حوزه پرداخت خسارت های مالی، دیه و... ارائه می دهد. در این راستا بیمه ایران نیز خدمات شایسته ای ارائه می دهد، بطوریکه در حال حاضر روزی ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند.

رئیس هیئت مدیره بیمه ایران از دیگر برنامه های پیش رو را بازنگری در حق بیمه با اولویت رشته های سودده برشمرد و عنوان کرد: در این راستا بودجه به دو بخش تقسیم شده، نخست بودجه قبلی تحت عنوان بودجه عادی و دوم افزایش آن  تحت پوشش طلایی به شعب ابلاغ شده است.

وی با عنوان اینکه بیمه ایران در ۲ سال گذشته ۶.۲ درصد سهم بازار خود را از دست داده است، تاکید کرد: تلاش جدی داریم که بخشی از بیمه گذاران به شرکت برگردانده شود با مذاکرات زیاد بخش هایی در این مدت اتفاق افتاده است؛ در سه ماه نخست سال جاری ۲ همت مانده عملیات در شرکت مثبت شده است.

کشاورز با اشاره به فعالیت متعدد شرکت های بیمه ای خطاب به آن ها توصیه کرد: با دامپینگ (بازارشکنی) سراغ پرتفوی بیمه ایران نیایند، برخی رفتارهای غیر حرفه ای توسط برخی شرکت ها مشاهده شده که باید گفت نرخ های حق بیمه باید به نرخ های حق فنی برگردد و شرکت ها بایستی براساس مدیریت ریسک و تفاوت در سرویس و خدمات و نه براساس نرخ حق بیمه با یکدیگر رقابت کنند.

تعیین تکلیف برج های گلستان

وی با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد برای تغییر اساسنامه بیمه ایران تشریح کرد: اختیار تغییر اساسنامه با سهام داران و نهاد ناظر است. با توجه به اینکه اساسنامه شرکت بیمه ایران با سایر شرکت متفاوت است ما به جهت کارشناسی می‌توانیم نظراتی ارائه بدهیم اما در جایگاه مدیریتی نمی‌توان این کار را انجام داد. اگر اساسنامه شرکت تغییر کند ما به آن عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص برج های دوقلو گلستان عنوان کرد: زمانی که بنده مسئولیت بیمه ایران را به عهده گرفتم به موجب مصوبه مجمع سال گذشته تکلیف به واگذاری شده بود و تفاهم نامه بین بیمه ایران و شرکت ملی نفت نیز در این راستا منعقد شده بود، اما با بررسی های انجام شده اعتقاد بر ماندن این برج ها در بیمه ایران داشتیم به دلیل اینکه ارزش افزوده آورده این برج ها پس از تکمیل بیش از واگذاری است و در مجمع اخیر، مقرر شد تا گزارش توجیهی هیئت مدیره شرکت به رئیس مجمع اعلام شود؛ در حال حاضر بیمه ایران بنا دارد این برج ها را از طریق منابع مالی تکمیل و به بهره برداری برساند، دوره تکمیل از زمان عملیات ساخت ظرف ۲ سال پیش بینی شده است.

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر ورود سازمان بازرسی به شائبه مسئولیت غیرقانونی کشاورز با توجه به اینکه دیگر کارمند دولت نیست، تشریح کرد: بنده کار خود را از سال ۱۳۷۶ با استخدام در بیمه ایران آغاز  و ظرف ۱۰ سال پله پله پیشرفت کردم. پس از خروج از بیمه ایران سابقه مدیریت مالی و مدیرعاملی یک هلدینگ را دارم‌.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ مجدد به صنعت بیمه بازگشتم و ۸ سال در بیمه دی مشغول به کار بودم که طبق آمار می‌توان گفت سابقه درخشانی در این بیمه داشتم؛ در ۱۵ سال اخیر از سال ۱۳۸۸ تاکنون مدیرعامل ۴ شرکت بودم و حدود ۳.۵ سال معاون بیمه دی بودم.

وی به بازخرید کردن خود از بیمه ایران اشاره کرد و گفت: پس از بازخرید در ۱۷ سال اخیر در شرکت دولتی حضور نداشتم، پیشنهاد مدیرعاملی بیمه ایران در سال های اخیر برای دومین بار به بنده داده شد که  در ابتدا رد کردم. اما اکنون دو فرآیند انتصاب و بازگشت به کار طی شده است.

کشاورز ادامه داد: انتصاب مدیرعامل بیمه ایران کاملا قانونی است چراکه مجمع راجع به این موضوع تصمیم گرفته و حکم توسط رئیس مجمع صادر شده و طبق اساسنامه مدیرعاملی بیمه ایران نیازی به کارمند بودن در دولت را ندارد. اما در فرآیند بکارگیری و برگشت مجدد به دولت، دوستان مصوبه هئیت وزیران را گرفتند که معمولا این موضوع  عرف نیست و حکم مجمع کفایت می‌کند اما این مجوز به دلیل مانع موجود گرفته شد.

مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد: تا اینجای کار بنده تخلفی نکردم اما اگر نهادهای دیگری بر این موضوع بحث دارند و به من بگویند دیگر نمی‌توانی مدیرعامل بیمه ایران باشی بنده به قانون احترام بگذارم و این پست را ترک خواهم کرد‌. سازمان بازرسی و هیچ گونه مرجع قانونی  تاکنون به بنده موضوع را اعلام نکردند؛ ضمن اینکه به جهت احترام به قانون، بنده در این مدت برای تعیین تکلیف موضوع مکاتبه کردم.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به موضوع پرداخت خسارت به بیمارستان گاندی عنوان کرد: اعتقاد دارم پس از چنین حوادثی نیازی به حضور در صحنه حادثه نیست چراکه ممکن است کار آتش نشانی یا اورژانس مختل کنم. بیمه گذار مطابق قرارداد ۶۰۰ میلیارد تومان بیمه نامه را خریداری کرده است و ما هم نمیتوانیم براساس قولی که مدیر قبلی داده فراتر از این قرارداد عمل کنیم؛ طبق گزارش کارشناسی خسارت به این بیمارستان مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که طبق قاعده نسبی و قواعد کم بیمه و کارشناسی های مجدد، ۱۴۳ میلیارد تومان ناخالص و ۳۴ میلیارد تومان خالص  خسارت به بیمه گذار واریز شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی