شمانیوز
شما نیوز

قلیه ماهی

طرز تهیه قلیه ماهی اصل جنوبی

طرز تهیه قلیه ماهی اصل جنوبی

در خبر زیر طرز تهیه قلیه ماهی اصل جنوبی را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: قلیه ماهی یک غذای محبوب و سنتی ایرانی است که از ماهی‌های تازه و انواع ادویه‌ها تهیه می‌شود.قلیه ماهی با طعم خاص خود و ترکیب منحصر به فرد مواد اولیه، یکی از غذاهای مورد علاقه خانواده‌های ایرانی است.قلیه ماهی معمولاً با ماهی‌های چرب مانند ماهی سردابی یا ماهی قزل‌آلا تهیه می‌شود و با نان یا برنج سرو می‌شود.قلیه ماهی به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه، در مراسم‌ها و جشن‌های مختلف ایرانیان نیز بسیار مورد استقبال قرار دارد.

مواد لازم

ماهی ۵۰۰ گرم

سبزی (گشنیز و شنبلیله) ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سیر ۱ بوته

نمک و فلفل به مقدار لازم

رب گوجه ‌فرنگی اختیاری ۲ قاشق غذا خوری

روغن به مقدار لازم

تمر هندی (عصاره) ۱ لیوان

طرز تهیه

ابتدا پیاز را در قابلمه‌ای با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس سبزی خرد شده(مقدار گشنیز بیشتر از شنبلیله باشد) را به آن افزوده و تا هنگامی که رنگ سبزی تغییر پیدا کند، تفت می‌دهیم.

بعد سیر له شده را همراه با نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به سبزی‌ها افزوده و آن را به مدت ۲ دقیقه هم می‌زنیم تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

در این مرحله ماهی پاک شده را (تیغ و استخوان‌های ماهی نباید خارج شود) همراه با رب گوجه‌فرنگی به مخلوط درون قابلمه می‌افزاییم. 

پس از تفت دادن آنها به مدت یک دقیقه، عصاره تمرهندی را با آرد مخلوط کرده و به همراه سه لیوان آب به مواد قبلی اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه جوش آمد، حرارت را کم کرده و می‌گذاریم تا کاملاً جا بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی