شمانیوز
شما نیوز

شیره انگور

طرز تهیه شیره انگور خانگی با طعمی عالی

طرز تهیه شیره انگور خانگی با طعمی عالی

اگر شما هم دوست دارید در خانه شیره انگور تهیه کنید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز: شیره انگور یک شیرین‌کننده طبیعی و مغذی است که از عصاره انگور تهیه می‌شود و طعمی غنی و دلپذیر دارد. شیره انگور حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.شیره انگور معمولاً به عنوان یک افزودنی در دسرها، صبحانه‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند جایگزین شکر در بسیاری از دستورها باشد.شیره انگور به دلیل خواص انرژی‌زا و مفیدش، به ویژه در فصل پاییز و زمستان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

مواد لازم:

انگور تازه: ۲ کیلوگرم (هر نوع انگوری که دوست دارید)

آب: به مقدار لازم (برای استخراج عصاره)

مراحل تهیه:

انگورها را به خوبی بشویید و ساقه‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید.

به انگورها مقداری آب اضافه کنید (حدود ۱ تا ۲ پیمانه) و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید انگورها به آرامی بپزند تا نرم شوند و آب آن‌ها خارج شود.

پس از نرم شدن انگورها، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و با استفاده از یک صافی یا پارچه تمیز، عصاره را جدا کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا عصاره به خوبی خارج شود.

عصاره به دست آمده را دوباره به قابلمه برگردانید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا آب اضافی تبخیر شود و شیره غلیظ‌تر شود. این مرحله ممکن است ۱ تا ۲ ساعت طول بکشد.

پس از غلیظ شدن شیره، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کاملاً سرد شود. سپس شیره را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

با این روش می‌توانید شیره انگور خانگی خوشمزه و طبیعی تهیه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی