شمانیوز
شما نیوز

قلیه مرغ

طرز تهیه قلیه مرغ خوشمزه ایرانی

طرز تهیه قلیه مرغ خوشمزه ایرانی

قلیه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با سبزیجات تهیه می‌شود.

به گزارش شمانیوز: قلیه مرغ یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در مناطق جنوبی ایران است که معمولاً با برنج سرو می‌شود.برای تهیه قلیه مرغ، از ادویه‌های معطر و سبزیجات تازه استفاده می‌شود که طعمی خاص به این غذا می‌بخشد.قلیه مرغ معمولاً با مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود که عطر و طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد.بسیاری از خانواده‌ها در مراسم‌های خاص، قلیه مرغ را به عنوان یک غذای مجلسی انتخاب می‌کنند.

مواد لازم

مرغ: ۴ تکه

پیاز متوسط: ۲ عدد

سیر: ۵ حبه

گشنیز تازه: ۳۰۰ گرم

شنبلیله تازه: ۱۰۰ گرم

تمر هندی: ۱ بسته

آرد: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر کاری: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این قلیه مرغ خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را پوست و به صورت ریز خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم طلایی شود. در مرحله بعد گشنیز و شنبلیله را خرد کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید و سبزی را تا جایی تفت بدهید که آب سبزی کشیده شود و سبزی رنگ تیره بگیرد. حالا سیر رنده شده را همراه با آرد، زردچوبه، فلفل قرمز و ادویه کاری به مواد اضافه کنید و چند ثانیه تفت بدهید و بعد تکه‌های مرغ را روی سبزی‌های سرخ شده بچینید. 

تمر هندی را با یک لیوان آب جوش حل کنید و از صافی رد کنید، سپس آب صاف تمر هندی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و کمی نمک بریزید. درب قابلمه را نبندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا قلیه مرغ شما کم کم بپزد و جا بیفتد. حدودا ۱ ساعت بعد قلیه مرغ خوشمزه ما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی