شمانیوز
شما نیوز

نان موزی

طرز تهیه نان موزی مناسب برای میان وعده مدرسه

طرز تهیه نان موزی مناسب برای میان وعده مدرسه

نان موزی، یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه، در سال‌های اخیر به عنوان یک گزینه سالم و مغذی در مینا وعده ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

به گزارش شمانیوز :نان موزی یکی از نان‌های خوشمزه و محبوب است که معمولاً با استفاده از موز پخته شده تهیه می‌شود.نان موزی به دلیل طعم شیرین و بافت نرم خود، گزینه‌ای عالی برای صبحانه یا میان‌وعده به شمار می‌آید.نان موزی می‌تواند با افزودن مغزها و ادویه‌های مختلف، طعم‌های متنوع‌تری به خود بگیرد.تهیه نان موزی در خانه بسیار ساده است و می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و خلاقانه برای خانواده باشد.

مواد لازم برای تهیه نان موزی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره هم‌دمای محیط ۸ قاشق چای‌خوری
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
اسانس وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
موز رسیده ۳ عدد
آرد گندم ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
مغز گردوی خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کشمش به مقدار دلخواه
دارچین ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه نان موز گردویی باید فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس یک قالب مناسب تهیه کنید، کف و دیواره‌های آن را کمی با روغن مایع چرب کنید و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید.

کره نرم شده که هم‌دمای محیط است را با شکر ترکیب کنید و مواد را خوب با همزن هم بزنید. سپس تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

در این مرحله از طرز تهیه نان موزی گردویی باید شیر و وانیل را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس موزها را در یک کاسه بریزید و با پشت چنگال له کنید و به این ترکیب اضافه کنید.

در این مرحله باید آرد، دارچین، جوش شیرین و نمک را به مایه تخم مرغی اضافه کنید. سپس مواد را با قاشق سیلیکونی یا لیسک به صورت دورانی در جهت عقربه‌های ساعت هم بزنید.

بعد از آماده شدن مایه نان موزی، باید مغز گردوی خرد شده را همراه با کمی کشمش به آن اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه نان موز خوشمزه و مجلسی باید مایه نان را داخل قالب بریزید و قالب را برای حدود ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید. هر زمان که سطح نان شما طلایی تیره شد، می‌توانید با یک خلال دندان وسط آن را تست کنید. اگر مایه نان به خلال دندان نچسبید نان پخته است، در غیر این صورت ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید. بعد از آماده شدن نان موز و گردو، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید.

طرز تهیه نان موزی بدون فر

برای درست کردن نان موزی بدون فر باید کف و دیواره‌های یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش‌کن قرار دهید. سپس مایه نان موزی را داخل قابلمه بریزید و با شعله ملایم روی گاز قرار دهید. بهتر است روی درب قابلمه یک دمکنی بگذارید تا نان کاملا مغز پخت شود. حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد تا نان موز در قابلمه آماده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی