شمانیوز
شما نیوز

۷ میلیون تُن به ذخایر معدنی کردستان افزوده شد

۷ میلیون تُن به ذخایر معدنی کردستان افزوده شد

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سال جاری هفت میلیون تُن به ذخایر معدنی در معادن این استان افزوده شده و ذخیره قطعی به ۶۱۳ میلیون تُن رسیده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن : مهدی مرادی روز شنبه اظهار داشت: استخراج اسمی معادن استان ۲۰ میلیون تُن و استخراج واقعی این معادن هم اکنون ۶ میلیون تُن است.
وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۱۶ پروانه بهره برداری واحد‌های معدنی در استان صادر شده که از این تعداد ۳ پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی، ۲ سنگ تزئینی، ۹ مصالح ساختمانی و ۲ پروانه هم سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن بوده است.
۷ میلیون تُن به ذخایر معدنی کردستان افزوده شد
مرادی با بیان اینکه از تعداد پروانه‌های بهره برداری صادر شده مذکور ۲ معدن فعال، ۶ غیرفعال و ۸ معدن هم در حال تجهیز است، اضافه کرد: ۹ گواهی کشف و ۱۹ پروانه اکتشاف هم در این مدت در استان صادر شده است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در مجموع ۴۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه مواد معدنی فلزی، سنگ تزئینی، سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن و مصالح ساختمانی در کردستان صادر شده است.
مرادی تاکید کرد: از تعداد پروانه بهره برداری صادر شده در حال حاضر ۱۳۶ معدن فعال و ۲۵۳ معدن غیر فعال و ۱۱ معدن هم در حال تجهیز شدن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ گواهی کشف معدن هم در آستانه تبدیل به پروانه بهره برداری است، گفت: ۶۹ پروانه اکتشاف معدن هم در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۷ پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: اشتغال واقعی در معادن استان ۲ هزار نفر و اشتغال اسمی هم چهار هزار و ۷۷ نفر است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی