شمانیوز
شما نیوز

چرا با موسیقی های «جوکر» حالمان خوب است؟

چرا با موسیقی های «جوکر» حالمان خوب است؟

جوکر از فصل نخست، به رغم تجربه اول در ژانر خودش این پیام را به مخاطب میداد که ما به همه چیز از قبل فکر کردیم و و در ادامه تولید تاکید کرد برای بهتر شدن تلاش میکنیم. نمونه مناسب این روند اتنخاب درست سینا حجازی برای تولید موسیقی تیتراژ بود که در سبک و موسیقی و ترانه بسیار مناسب بود.

به گزارش شمانیوز: با حضور محمدرضا علیمردانی بعنوان شرکت کننده در حسن استفاده از یک فرصت مناسب شکل گرفت و تیتراژ جدید با صدای علیمردانی این بار با یک ترانه خیلی اختصاصی و متفاوت منتشر شد. استفاده از نام هر شرکت کننده در ترانه تیتراژ قطعا تولید پر چالشی است که تیم تهیه جوکر کیفیت و خلاقیت را در اولویت بالاتری بر سهولت تولید قرار بوده است.

محمدرضا علیمردانی از آن دست بازیگرانی است که با یک دست چند هندوانه برمیدارد اما ظاهرا از یک دست بیشتردارد و توانسته همه هندوانه هارا سالم حفظ کند. او جز معدود بازیگر خوانندگانی است که هرچند آثارش چندان مورد استقبال مخاطب تخصصی موسیقی قرارنگرفت اما با تسلط بر خوانندگی توانسته آثار قابل قبولی را تولید نماید.

گروه کارگردانی جوکر در آخرین ورژن خود بدعت و نوآوری جذاب و متفاوتی را در تولید تیتراژ از خود نشان داده و حضور امیر عظیمی و حمید صفت یک وصله جور به تیتتراژهای جوکر است. در یک کنتراست جذاب در ملودی و مضمون که با فضای شاد این رئالیتی شو تناسبی نزدیک دارد.

اما یکی از جذابیت های جدی جوکر برای اهالی موسیقی میتواند استفاده از ساز و موسیقی در طول ساخت باشد. وجود یک گیتار و پیانو و خلق لحظه های جذاب با این سازها استفاده مناسب و بجای عباس جمشدی فر از ساز ایرانی سنتور قاب های زیبا و درستی را خلق نمود تا بصورت غیر مستقیم به نقش موسیقی در زندگی روزمره تاکید کند. دکور جوکر تداعی گر یک خانه با اهالی شاد و صمیمی است که وجود ثابت ساز و ادوات موسیقی بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از موسیقی های نوستالژیک شاد در لحظات مناسب، یکی دیگر از انتخاب های هوشمندانه استفاده صحیح از موسیقی خوب بوده است. جوکر خواسته یا ناخواسته با سهم زیاد موسیقی بصورت مستقیم و غیر مستقیم توانسته محتوای موسیقیایی مناسب و استانداردی را به مخاطب ارائه نماید.

البته فراموش نکنیم احسان علیخانی بعنوان کارگردان این اثردر خلق لحظه های جذاب موسیقیایی بی تاثیر نیست. او کسی است که با تیتراژ های ماه عسل باعث شهرت مرتضی پاشایی ، محسن یگانه ، فرزاد فرزین و مهدی یراحی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی