شمانیوز
شما نیوز

شرکت فولادمبارکه اصفهان

فولاد مبارکه در راستای توسعه و تعالی؛ ایده‌های خلاق را شناسایی می‌کند

شرکت فولادمبارکه اصفهان در بیستمین نمایشگاه متافو با ۵ گفتمان‌ مسیر پیشران، مسیر متعالی، مسیر نوآور، مسیر مسئولانه و مسیر سبز حضوری فعال و درخشان داشت؛ به گونه‌ای که با ایده‌پردازی و طراحی زیبا و منحصربه‌فرد، این 5 گفتمان را به صورت نمادین در معرض دید بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان قرار داد. به همین بهانه با محمدجواد براتی مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه گفتگویی انجام دادیم.

براتی در این گفتگو در خصوص ایده 5 گفتمان و مهمترین دلایل فولاد مبارکه برای حضور در بیستمین نمایشگاه متافو چنین گفت: مهمترین هدف فولاد مبارکه از حضور در بیستمین نمایشگاه متافو این است که بگوییم این شرکت فولادساز تنها به عنوان یک واحد صنعتی نیست که صرفاً به دنبال یک کار اقتصادی باشد و بخواهد فولاد تولید کند و آن را به مشتریان بفروشد و در نهایت به یک سودی برسد؛ بلکه فولاد مبارکه مجموعه‌ای است که از ابتدا برای خود طرح‌ و برنامه داشته و هدف نهایی از تولید فولاد؛ خلق آینده‌ای بهتر برای مردم، کشور و سرزمینمان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه در این خصوص شعاری عمل نکرده و وعده‌‌های خود را محقق کرده است، گفت: این شرکت در این زمینه طرح، برنامه، ایده و اکوسیستم ارائه کرده و بر اساس آن وارد عمل شده است.

در واقع اگر فولاد مبارکه ایجاد شده؛ از اول به فکر جوامع محلی اطراف خود و رشد، توسعه و پیشرفت آنها نیز بوده است. براتی در خصوص توجه شرکت فولاد مبارکه به موضوع محیط زیست خاطرنشان کرد: موضوع حائزاهمیت اینکه موضوع محیط زیست قبل از به بهره‌‌برداری رسیدن شرکت فولاد مبارکه؛ برای این مجموعه مهم و حیاتی بوده است و مدیران این مجموعه برای آن برنامه و پلن داشته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: در واقع پیش از اینکه فولاد مبارکه به بهره‌برداری برسد؛ ابتدا فضای‌سبز اطراف و محوطه‌ آن شکل گرفته است. از سوی دیگر برای موضوع محیط‌ زیست کار تحقیقاتی انجام و مجموعه تحقیقاتی ایجاد شده است. همچنین گونه‌های مختلف گیاهی از سراسر دنیا جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که در این منطقه جغرافیایی که می‌خواهد استقرار پیدا کند؛ کدام گونه‌های گیاهی بهتر می‌تواند کاشت و از آن نگهداری شود.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت فولادساز با برنامه و پلن برای حفظ و عدم‌تعارض با محیط زیست و کاهش تعارض قدم برداشته است، خاطرنشان کرد: با این اقدامات همواره به فکر آینده هستیم؛ همچنین به فکر نوآوری که لازمه حیات آینده مجموعه‌های اقتصادی در دنیای امروز است و اگر نباشد؛ حتما با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

براتی ادامه داد: در واقع فولاد مبارکه زیست‌بوم نوآوری خود را اجرا کرده تا ایده‌های برتر و خلاق را شناسایی کند و آنها را در راستای توسعه‌ و تعالی خود مورد حمایت قرار دهد و در راستای کشف و پرورش استعدادهای کشور استفاده کند. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص اینکه این مجموعه در رشد و ارتقاء کشور پیشران بوده است، اینگونه توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه در رشد و ارتقاء صنعت کشور همیشه پیشران بوده است.

زمانی تمام پیچ‌ومهره‌های موردنیاز فولاد مبارکه از خارج کشور وارد می‌شد، اما امروز به نقطه‌ای رسیده که بالای90 درصد از قطعات، تجهیزات و مواداولیه این مجموعه در داخل کشور تولید می‌شود. وی در ادامه افزود: خودکفایی در تامین تجهیزات نه تنها نیاز فولاد مبارکه را برطرف کرده است؛ بلکه نیاز کل صنعت را نیز برطرف می‌کند.

به عبارتی دیگر آنهایی که فولاد مبارکه را ساخته‌اند، تفکرشان تنها ساخت کارخانه و فولاد نبوده است؛ بلکه اعتقادشان بر این بود که فولاد مبارکه را طوری بسازند که صنعت‌ساز شویم و خوشبختانه امروز با افتخار می‌گویم ما صنعت‌ساز هستیم و کشورمان هم صنعت‌ساز شده است.

مدیر روابط‌ عمومی فولاد مبارکه در خصوص وجه‌تمایز این شرکت با سایر رقبا اینگونه توضیح داد: وجه‌تمایز فولاد مبارکه با دیگر فولادسازان در این است که این شرکت به جای اینکه صرفا یک واحد صنعتی-تولیدی باشد؛ پیشران بودن، همواره در مسیر رشد و تعالی حرکت کردن، ایده داشتن، ورای یک فولادساز عمل کردن، ورای یک مجموعه اقتصادی بودن، به فکر محیط زیست و ارتقاء محیط پیرامونی بودن و در یک کلام ایجاد یک زندگی همراه با رفاه و آسایش بیشتر و آینده روشن برای مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

براتی با اشاره به اینکه سعی کردیم در این دوره از نمایشگاه تمامی این موضوعات را به نمایش بگذاریم، گفت: قصد داریم نشان دهیم که در هر کدام از این زمینه‌ها تنها در قالب شعار عمل نکرده‌ایم و یا اینکه یکی دو پروژه را اجرا نکرده‌ایم که فقط کاری انجام شده باشد؛ بلکه می‌خواهیم نشان دهیم که برای همه این موضوعات طراحی، پلن، استراتژی و زیست‌بوم ایجاد کرده‌ایم.

به گزراش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین گفت: با این پنج گفتمان که در این نمایشگاه اجرا شده است؛ به صراحت و با شفافیت در معرض دید و قضاوت بازدیدکنندگان قرار گرفتیم تا از نزدیک با اقدامات انجام شده فولاد مبارکه در این 5 مسیر گفتمان آشنا شوند.

براتی در ادامه در خصوص لزوم خریداری شرکت توان‌آور آسیا توسط شرکت فولاد مبارکه نیز عنوان کرد: محصول اصلی شرکت توان‌آور آسیا؛ ورق قلع‌اندود است که در تولید قوطی‌های مربوط به صنایع‌غذایی استفاده می‌شود. در همین راستا شرکت فولاد مبارکه با هدف تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌‌افزوده بهتر و بیشتر اقدام به خرید این مجموعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه زنجیره تولید فولاد از سنگ تا رنگ را در این مجموعه ایجاد کرده است، گفت: ارزیابی مدیران و کارشناسان فولاد مبارکه بر این بود که لازم است این بخش بیشتر تقویت شود. ما در فولاد مبارکه محصول قلع‌اندود تولید می‌کنیم، اما به دنبال تولید محصولات ویژه‌تری در این بخش هستیم. در واقع قصد داریم به جای اینکه به سمت توسعه کمی حرکت کنیم؛ به سمت توسعه کیفی جهت‌گیری داشته باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا تولید محصولات ویژه‌تر با ارزش‌افزوده بالاتر؛ یکی از قدم‌های اولیه برای خلق ارزش‌افزوده بیشتر و تولید محصولاتی با این مشخصات کیفی است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied