شمانیوز
شما نیوز

یارانه نان

کالابرگ الکترونیکی برای یارانه نان و یارانه نقدی برای کالاهای اساسی

معاون اول رئیس جمهوری از واریز یارانه ها و کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار خبر داد.

کالابرگ الکترونیکی برای یارانه نان و یارانه نقدی برای کالاهای اساسی

به گزارش شمانیوز: محمد مخبر با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود، اظهار کرد: برای نان سنتی یارانه‌ای در نظر ‌گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ‌ الکترونیکی پرداخت شود ‌و برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود.

وی افزود: اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه تأمین این کالاها را پرداخت می‌کنند اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آنها تعلق می‌گیرد، آرامش آنها را تأمین می‌کند.

مخبر با بیان اینکه این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، اظهار کرد: در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است.

1

مخبر با تاکید بر اینکه افزایش قیمت برخی اقلام در هفته اخیر، اظهار کرد: منشأ گرانی برخی کالاها الزامات قانونی بودجه و طرح موضوع حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی است. دولت بر اساس الزام قانونی باید از اول فروردین ۱۴۰۱ اقدام به حذف ارز ترجیحی می‌کرد ولی برای آنکه در ایام نوروز و ماه رمضان مردم متحمل سختی نشوند، این کار در آن مقطع صورت نگرفت.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: از سویی دیگر با اجرای قانون به دلیل گرانی آب، برق و گاز و افزایش ارزش افزوده کالاها و نیمایی شدن عوارض گمرکی، به‌طور طبیعی تورم و گرانی به بازار تحمیل می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • بهنام

    این همه گرانی را مردم چطور تحمل کنند! چرا دولت به مردم رحم نمی کند؟! هر چیزی حدی دارد! مگر مردم تا به حال راحت زندگی می کردند؟! مردم به کجا فرار کنند، و یا به کجا پناه ببرند؟!

  • ناشناس

    بی برنامگیشونومیندازن گردن قانون بودجه وحذف ارزجهنمی..
    درصورتی که من خوندم ازصادرات وفروش نفت کلی پول داره به بودجه اضافه میشه.واگرنمیشه میشه که بشه...بدشم اگر یکم حواسشان بوداول پشتوانه ارز
    جهنمیوپیدامیکردن وخیالشون راحت میشدبعدکم کم این ارزلعنتیوحذف میکردن مشکلیم به
    وجودنمیامد(هنوزم دیرنشده میشه اینکاروکرد )حالاهم بادادن یارانه و
    کارت الکترونیک میشه کوتاه مدت مشکل روتاحدی حل کردولی دردرازمدت نه..چون وضعیت بازارثابت نمیمونه.....

  • ناشناس

    خدا آخر و عاقبت این ملت و ختم ب خیر کنه، خدا کمکمون کنه