شمانیوز
شما نیوز

استقلال | شاهکار استقلال

شاهکار استقلالی‌ها برای سرمربی پرسپولیسی

شاهکار استقلالی‌ها برای سرمربی پرسپولیسی

امروز سالگرد یکی از پیروزی‌های تاریخی تیم ملی فوتبال کشورمان است که چهره‌های استقلال و پرسپولیس در آن نقش بسیار مهمی داشتند.

به گزارش شمانیوز : استقلال با ۳۸ عنوان قهرمانی رسمی در طول تاریخ خود، پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران است و با ۲ عنوان قهرمانی، ۲ جایگاه نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در تاریخ این رقابت‌ها و چهارمین تیم برتر قارهٔ آسیا شناخته می‌شود.استقلال  ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۰ قهرمانی در لیگ‌های فوتبال ایران، ۷ قهرمانی در جام حذفی ایران، ۱ قهرمانی در سوپر جام ایران، ۱۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران، ۴ قهرمانی در جام حذفی تهران و ۱ قهرمانی در سوپر جام تهران از افتخارات رسمی داخلی و بین‌المللی این تیم هستند.استقلال با ده قهرمانی، دومین تیم پرافتخار لیگ‌های فوتبال ایران و با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی ایران است. آبی‌های تهرانی ۱۰ بار فاتح فرمت‌های مختلف لیگ سراسری فوتبال ایران شده‌اند که می‌توان به ۱ قهرمانی در جام قهرمانی ایران، ۱ قهرمانی در جام منطقه‌ای ایران، ۱ قهرمانی در جام تخت جمشید، ۱ قهرمان در جام قدس، ۲ قهرمانی در جام آزادگان و ۴ قهرمانی در لیگ برتر خلیج فارس اشاره کرد.

 

استقلال

مسابقه رفت روز پنجم مهر ماه سال ۱۳۷۰ به میزبانی ما در ورزشگاه آزادی برگزار شد. دیداری که در آن محمد پنجعلی، کاپیتان ارزشمند پرسپولیس و تیم ملی برای آخرین مرتبه در معیت یک ملی‌پوش ظاهر شد و بین دو نیمه مسابقه برای همیشه از عرصه ملی خداحافظی کرد. آن مسابقه به یکی از پیروزی‌های دلنشین و فراموش‌نشدنی تیم ملی تبدیل شد و اتفاقا دو بازیکن استقلالی در رقم خوردن آن نقش انکارناشدنی داشتند و علی پروین پس از پایان بازی با صراحت لب به تحسین آن‌ها گشود.

ایران مسابقه را با نتیجه ۲ بر یک برد و هر دو گل ما توسط صمد مرفاوی مهاجم استقلالی تیم ملی به ثمر رسید. از سوی دیگر، مجید نامجومطلق هافبک خوش‌تکنیک استقلال در آن بازی مرد اول میدان بود و کاری کرد که واسطه‌های فرانسوی کمتر از یک هفته بعد برای عقد قرارداد با او و مذاکره با باشگاه استقلال خودشان را به تهران برسانند! البته این پیروزی شیرین خیلی زود به کام فوتبال ما تلخ شد چون دقیقا یک هفته بعد نامجومطلق در جریان بازی استقلال مقابل پاس طوری مصدوم شد که ۱۵ ماه از میادین دور بود!بازی برگشت جام بین قاره‌ای را هم در الجزیره با یک گل به الجزایر واگذار کردیم و قهرمانی به آفریقایی‌ها رسید اما با این وجود، پیروزی پنجم مهر ماه سال ۱۳۷۰ که امروز سالگرد آن محسوب می‌شود همچنان برای فوتبال ایران یک خاطره ارزشمند و دل‌نشین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی