شمانیوز
شما نیوز

کیک صبحانه | طرز تهیه کیک صبحانه

خیلی ساده برای صبحانه کیک عالی بپز | طرز تهیه کیک صبحانه با طعمی عالی

خیلی ساده برای صبحانه کیک عالی بپز | طرز تهیه کیک صبحانه با طعمی عالی

اگر شماهم علاقه دارید برای صبحانه یک کیک ساده و خوشمزه داشته باشید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز : خیلی از افراد دوست دارند در وعده صبحانه کیک میل کنند. کیک صبحانه یکی از انواع کیک های خوشمزه است. کیک صبحانه انوع مختلفی دارد. شما خیلی راحت میتوانید در خانه کیک صبحانه درست کنید. برای طرزتهیه کیک صبحانه همراه ما باشید. 

 

مواد لازم برای کیک صبحانه

تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
کاکائو به مقدار کافی
شیر ⅓ پیمانه

کیک صبحانه

طرز تهیه کیک صبحانه

برای تهیه کیک صبحانه خوشمزه ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا مواد با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

حالا با دور تند همزن برقی تخم مرغ را خوب هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شود. در ادامه وانیل را به همراه شکر به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد به حالت کشدار و کرم رنگ تبدیل شود.

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا تمام مواد با هم ترکیب و یک دست شود.

حالا درون یک کاسه جداگانه مخلوط آرد و بکینگ پودر را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه در حد ترکیب شدن به کمک لیسک مواد را به صورت دورانی هم می زنیم.

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه بسته به سلیقه اگر کیک دو رنگ می خواستید، نیمی از مواد را درون یک ظرف دیگر می ریزیم.

حالا مقداری کاکائو به یکی از قسمت های مایه کیک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا کاکائو به همه قسمت های مایه کیک برسد. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن چرب می کنیم.

در این مرحله مایه کیک سفید را کامل درون قالب کیک می ریزیم، سپس مایه کیک کاکائویی را روی آن می ریزیم. در ادامه چند بار قالب را محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

در نهایت پس از گذشت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک را تست می کنیم اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کامل خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس برای صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی