شمانیوز
شما نیوز

دسر

طرز تهیه دسر شعریه با کاسترد و شیر خوشمزه و عالی

طرز تهیه دسر شعریه با کاسترد و شیر خوشمزه و عالی

آموزش درست کردن یک دسر خوشمزه و عالی مناسب برای مهمونی و مجالس این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز، دوست دارید یک دسر عربی فوق العاده راحت و ساده برای مهمانی ها تهیه کنید که طعم متفاوتی داشته باشد و ایده جدیدی بجای دسر های تکراری باشد. این دسر شعریه که با پودر کاسترد تهیه می شود را یک بار تست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. دسر شعریه برای مهمانی ها و تولد ها گزینه خوبی می باشد زیرا به صورت تک نفره تهیه می شود و سرو راحتی دارد.

مواد لازم برای کرم کاسترد

شیر ۲ لیوان
شکر ۴ ق غذا خوری
پودر کاستارد یا کاسترد ۲ ق غذا خوری

مواد لازم

رشته شعریه 1 بسته
کره 50 گرم
شیرعسلی نصف قوطی(۱۸۰گرم)

طرز تهیه دسر شعریه

1مرحله اول: تفت دادن

اول رشته ها را با دست خرد کنید و بعد داخل تابه بریزید همراه کره ۵ دقیقه تفت دهید و بعد شیر عسلی را اضافه کنید و ۲دقیقه دیگه رو حرارت متوسط همش بزنیدتا به یه بافت لطیف برسد.

2مرحله دوم: ریختن در قالب

از روی حرارت بردارید فوری داخل قالب بریزید شکل قالب مون را بهش بدهید با قاشق (قالبمونم از هر جنسی می تواند باشد ولی اگر سیلیکونی باشد خیلی بهتره راحت تر در میاد)نیم ساعت تو فریزر قرار دهید تا شکل بگیرد و کامل خنک شودو در این فاصله کرمش را درست کنید.

3مرحله سوم: تهیه کرم

شیر و پودر کاستاردو شکر و باهم مخلوط کنید تا کاسترد داخل شیر باز شود و بعد روی حرارت متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. سپس در دمای محیط قرار دهید تا از داغی بیفتد.

4مرحله چهارم: تهیه دسر

کراست دسر را که آماده شد از قالب با کمک چاقو در بیاورید و داخل ظرف سرو قرار دهید بعد داخل کراست را با کرم پر کنید و روی دسر را به دلخواه تزئین کنید و برای نیم ساعت دیگر داخل فریزر یا یکساعت تو یخچال قرار دهید تا کرم خودش را بگیرد و کاملا سرد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی