شمانیوز
شما نیوز

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد:

وام‌های قرض‌الحسنه، مرهمی بر مشکلات نیازمندان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر ضرورت استفاده منابع خیرین در بانکداری ‌قرض‌الحسنه، گفت: این اقدام می‌تواند به تأمین منابع لازم برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و رفع بخشی از مشکلات اقتصادی نیازمندان، به خصوص در مناطق محروم، کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان در دیدار با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این استان، گفت: ورود پول کم‌هزینه به بانک‌ها و بخش تولید کشور می‌تواند فضای کسب‌و کار را بهبود بخشد و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

امام جمعه همدان افزود: باید منابع خیرین در بانکداری قرض‌الحسنه استفاده شده تا این بانک‌ها منابع لازم برای پرداخت وام قرض‌الحسنه را در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط اقتصادی مردم مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: رفع بخشی از این مشکلات اقتصادی با وام انجام می‌شود و تأمین مالی این وام‌ها می‌تواند از طرف خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گیرد.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ دینی، مذهبی و ملی ما را فرهنگ قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد، خاطرنشان ساخت: آثار و برکات این فرهنگ در ابعاد مختلف بر هیچ‌ کس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: تردیدی نیست بیشتر نیازمندان به این وام در مناطق کمتر برخوردار کشور هستند بنابراین باید تلاش کنیم تا منابع قرض‌الحسنه را در اختیار متقاضیان این مناطق قرار دهیم.

«کاوه نائینی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی این بانک برای همکاری با خیرین، گفت: هدف اصلی سپرده‌گذاری خیرین در نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور، انتفاع و کسب سود نیست، بلکه کمک به نیازمندان جامعه است.

وی افزود: بر اساس ضوابط بانک، امتیاز این مبالغ سپرده‌گذاری با هدف کمک به نیازمندانی که در طول سال از طرف خیرین به بانک معرفی می‌شوند، در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند جامعه با هدف تأمین معیشت پایدار در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم و ... تخصیص می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی