شمانیوز
شما نیوز

خودرو آمیکو آسنا توربو

آمیکو آسنا توربو ترکیبی از زیبایی و عملکرد در یک خودرو / رانندگی لذت‌بخش با خودرو آمیکو آسنا توربو + فیلم

آمیکو آسنا توربو ترکیبی از زیبایی و عملکرد در یک خودرو / رانندگی لذت‌بخش با خودرو آمیکو آسنا توربو + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو آمیکو آسنا توربو خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :خودرو آمیکو آسنا توربو یک خودروی پیکاپ جذاب است که با طراحی مدرن و امکانات متنوع، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.آمیکو آسنا توربو با موتور توربوشارژ و قدرتمند، عملکرد و رانندگی دینامیکی را ارائه می‌دهد و تجربه رانندگی شادابی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.آمیکو آسنا توربو با فضای داخلی مناسب، امکانات رفاهی مدرن و سیستم‌های ایمنی پیشرفته، یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال خودروی  کارآمد هستند.

طراحی بدنه و ابعاد

آمیکو آسنا توربو دنده ای از نظر ابعاد و اندازه تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد. با این حال این پیکاپ یکی از بزرگترین گزینه های دو دیفرانسیل بازار ایران است. این خودرو با طول ۵۵۶۰ میلی متر، عرض ۱۸۴۰ میلی متر و ارتفاع ۱۸۳۰ میلی متر یکی از بزرگترین و کشیده ترین پیکاپ های بازار ایران است. همچنین این خودرو با فاصله محوری ۳۴۰۵ میلی متر توانسته است تا بیشترین فضای بار را در اختیار خریداران بگذارد. همچنین محفظه بار عقب ابعاد بزرگری را دارد و می توان بارهایی با طول زیاد را در این بخش قرار داد. اما باید دانست که این ابعاد کشیده باعث می شود تا استفاده از آسنا توربو دنده ای در شهرهای شلوغ و مسیرهای پر پیچ و خم سختتر از سایر پیکاپ های هم رده باشد.

آمیکو آسنا

سبک طراحی آسنا توربو ۲۴۴M

در طراحی آسنا سعی شده است تا الگویی ثابت مانند سایر پیکاپ ها وجود داشته باشد. همچنین به خاطر شباهت پلتفرم این پیکاپ چینی به نسل های قدیمی تویوتا هایلوکس و اکثر پیکاپ های چینی، می بینیم که فضای کاربردی کابین، قالب زیرین درها، قالب ستون ها و شیشه های آسنا توربو دنده ای برابر با بسیاری از رقبا است. در بخش جلوی آسنا سعی شده است تا از الگوی طراحی آمریکایی ها استفاده شود. نور استفاده شده هم در جلوپنجره ما را به یاد پیکاپ های آمریکایی می اندازد.

جلو پنچره آمیکو آسنا توربو دنده ای متفاوت از سایر تیپ های این پیکاپ چینی و مونتاژی است. در جلو پنجره این خودرو لوگو تایپ ASENA و لوگوی معروف آمیکو دیده می شود. همچنین روی گلگیر محفظه بار نشان توربو نصب شده است.

آمیکو آسنا

مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای

آمیکو آسنا توربو دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴K22 مجهز است. این پیشرانه فناوری میتسوبیشی را دارد و در ساختار آن سیستم توربو شارژ دیده می شود. پیشرانه ۴K22 در خودروهای دیگری مانند مکث کلوت، دایون Y7 و… نصب شده است. آسنا توربو دنده ای می تواند قدرت ۲۱۵ تا ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در اختیار راننده بگذارد. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته دستی (۶ دنده جلو + یک دنده عقب) توان را به چهار چرخ خودرو می رساند. راننده آسنا توربو دنده ای می تواند از قابلیت انتقال قدرت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین در این پیکاپ استفاده کند. همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک در محور عقب این خودرو استفاده شده است و در مواقع هرزگردی چرخ های عقب، فعال می شود.

این پیکاپ در بخش تعلیق جلو، ساختار دابل ویشبون را دارد و در بخش عقب آن چیدمان فنرتخت وجود دارد. همچنین ترمزهای محور عقب این پیکاپ از نوع دیسکی است.

طراحی کابین و امکانات آسنا توربو دنده ای

کابین آسنا توربو دنده ای مانند نسخه اتوماتیک این پیکاپ است. در داخل آسنا توربو با سبکی کپی شده از تویوتا هایلوکس طرف هستیم که قطعاً در بحث کیفیت، الگوها و استانداردهای یک خودروی ژاپنی در این پیکاپ چینی و مونتاژی رعایت نشده است. اما می توان گفت که آسنا توربو دنده ای ارگونومی خوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند. فضای کابین این خودرو جادار است و صندلی های به نسبت راحتی برای این پیکاپ دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده است. دسترسی راننده به تجهیزات خودرو مناسب است. از سویی فضای بار و لوازم خوبی در بخش داشبورد، کنسول میانی و داخل رودری ها طراحی شده است.

در آمیکو آسنا توربو دنده ای امکاناتی مانند دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان هیدرولیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها (۲H/4H/4L)، رینگ آلومینیومی، کوتینگ فضای بار، رکاب فلزی، کامپیوتر سفر و…دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تریم داخلی چرم مصنوعی - کروز کنترل - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - تهویه الکتریکی - تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت (۲H/4H/4L) - کوتینگ فضای بار - نمایشگر لمسی - دوربین عقب - رینگ آلومینیومی - چراغ روشنایی روز - سنسور نور - فرمان هیدرولیک

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی