شمانیوز
شما نیوز

در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی صورت گرفت:

قدردانی وزیر اقتصاد از عملکردسازمان حسابرسی

قدردانی وزیر اقتصاد از عملکردسازمان حسابرسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی برای سال مالی منتهی به اسفند 1402، با اشاره به شرایط سخت فعالیت در این سازمان، از فعالیت مجموعه کارکنان و مدیران آن قدردانی کرد.

 

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی با تقدیر از تلاش های بی شائبه مجموعه کارکنان، مدیران و اعضای هیئت عامل سازمان حسابرسی اظهار داشت: همکاران شاغل در سازمان حسابرسی، بهتر از هر کسی دیگر می‌دانند که پایبندی به قواعد حرفه ای با توجه به مجموعه قیود حاکم بر این سازمان چقدر دشوار است و طبیعی می دانم اگر خیلی از بزرگواران، با کوله باری از تجربه، بخواهند قید ماندن در آن را بزنند؛ به همین خاطر است که صمیمانه از همه ارکان سازمان قدردانی می کنم.

وزیر اقتصاد با اشاره به شروع مکانیزه (IT BASE) شدن فعالیت ها از سال گذشته در سازمان و مجموعه حسابرسی گفت: بنا بر گزارش های میاندوره ای که در اختیارم قرار گرفته، کارهای صورت گرفته در خصوص این پروژه، در مجموع، رضایت بخش است اما سرعت آن چندان کافی نیست و باید در این فرایند تسریع شود.

خاندوزی با اشاره به تغییر دولت در آینده نزدیک اظهار داشت: نباید پیگیری شما برای انجام این پروژه معطل تغییر دولت شود؛ کار خودتان را به شکل حرفه ای ادامه دهید و هر جا نیاز به بستن یک قرارداد، یا گرفتن مجوزی باشد، از طریق معاونت امور بانکی به بنده اطلاع دهید تا به فوریت پیگیری کنیم و این گونه نباشد که منتظر بمانید تا دولت بعدی بیاید تا ببینید وضعیت به چه صورت می شود.

وزیر اقتصاد گفت: چنین نگاهی ممکن است باعث شود، سال 1403 را هم برای مکانیزه (IT BASE) نمودن فرایند حسابرسی از دست بدهیم و بنابراین تغییر دولت نباید بهانه ای برای کند کردن مسیرهای اصلی شود که در مجمع عمومی سال گذشته سازمان، تکلیف شد.

وی تصریح کرد: اتفاقا باید تلاش مان این باشد به شکلی کار کنیم که بعنوان مثال، اثری از زیان انباشته سازمان حسابرسی در گزارش عملکرد صورت های مالی آن در سال 1403 باقی نماند و سال های آینده که به عملکرد شما در سالجاری نگاه می کنند، اذعان کنند، بسیاری از اتفاقات مثبت در این دوره تاریخی رخ داده است.

خاندوزی در ادامه با تأکید بر ضرورت نگهداشت نیروی انسانی متخصص در سازمان حسابرسی گفت: سال گذشته این مسئله در مجمع مطرح شد که در همین راستا و نیز احیای جایگاه تنظیم گری سازمان، لایحه ای در وزارت اقتصاد تهیه شده و آماده ارسال به هیئت دولت است که من فکر می کنم در این لایحه همچنین باید گنجانده شود که سازمان حسابرسی از دایره شمول برخی قیود مستثنی شود زیرا در غیر اینصورت، به لحاظ نیروی سازمانی متخصص، هر سال نحیف تر از پیش خواهد شد.

وزیر اقتصاد در ادامه، خواستار تهیه گزارش مقایسه ای صورت های مالی سازمان حسابرسی در سه ساله عملکرد دولت سیزدهم، در مهلت باقی مانده تا پایان کار آن شد.

این گزارش حاکی است، محمد جواد شریف زاده، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز طی سخنانی در این جلسه، با اشاره به وجود زیان انباشته در صورت های مالی سازمان حسابرسی در سال 1402، و صدور مجوز برای افزایش تعرفه حسابرسی در مجمع عمومی سازمان در سال گذشته به منظور سودآور ساختن آن اظهار داشت: شما هر جای دنیا که بروید، ساختمان های بزرگ و مجلل مربوط به سازمان های حسابرسی را می بینید در حالی که در اینجا، مواجه با زیان انباشته هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان حسابرسی، اعتبار این صنعت در کشور محسوب می شود، تأکید کرد: به جز موارد خاص، تعرفه‌های حسابرسی باید افزایش یابد، چون آنقدر تعرفه ها در ایران پایین است که عملا در حال حاضر، حسابرسی دارد برای شرکت ها رایگان تمام می شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه سازمان حسابرسی باید خرج خودش را در بیاورد، گفت: کمترین انتظار ما این است که سازمان بتواند نیرو های خودش را حفظ کند.بنا بر این گزارش، در این جلسه، پس از قرائت گزارش هیئت عامل سازمان حسابرسی و استماع سخنان هیئت نظارت سازمان، گزارش صورت های مالی آن در سال مالی منتهی به اسفند ماه 1402 به تصویب اعضای مجمع عمومی رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی