شمانیوز
شما نیوز

سعید راد

سعید راد فوت کرد + بیوگرافی و علت مرگ

سعید راد فوت کرد + بیوگرافی و علت مرگ

سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان پس از تحمل یک دوره بیماری، دقایقی قبل درگذشت.

به گزارش شمانیوز :براساس اخبارهای منتشر شده ،سعید راد  امروز درگذشت . سعید راد با نام اصلی احمد سعید حق‌پرست راد بازیگر مشهور ایرانی است. سعید راددر فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است.سعید راد پس از تحمل یک دوره بیماری، دقایقی قبل درگذشت.

علت فوت سعید راد

 سعید راد که از اواخر سال گذشته، اخبار نگران‌کننده‌ای راجع به سلامتی وی منتشر شده بود، دقایقی قبل درحالی‌که تنها ۳ ماه تا فوت کردن شمع ۸۰ سالگی‌اش مانده بود، درگذشت.

شهریورماه سال گذشته سعید راد در منزل و به‌دنبال یک زمین خوردگی، دچار مصدومیت شد و پس از مراجعه به بیمارستان، مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.

پیشتر دختر این هنرمند اعلام کرده بود به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر ایشان قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد که بعد از مراجعه به بیمارستان، دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام شد اما متاسفانه علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها، دیگر ایشان توانایی راه رفتن پیدا نکرد.

به مرور از اواخر سال گذشته، مشکلات دیگری چون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن ایشان اضافه شد و وی تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری‌که این هنرمند، حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری بود اما طی ۲ ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه قلمرو هنر ایران، دقایقی قبل، این هنرمند را از دست داد.

بیوگرافی

 احمد سعید حق‌پرست راد مشهور به سعید راد (زاده ۴ آبان ۱۳۲۳) بازیگر ایرانی بود؛ او فعالیتش را پیش از انقلاب اسلامی آغاز کرد؛ او برای بازی در گیرنده (۱۳۹۰) دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و افسر نظامی ولی‌الله فلاحی را در چ (۱۳۹۲) به تصویر کشید.

ازدواج و فرزندان راد

سعید راد تا کنون دوبار ازدواج کرده و هر دو به طلاق منجر شده است. او از ازدواج اول خود یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام دارد.

دختر سعید راد دندانپزشک می باشد و پس از سالها از کانادا به ایران مهاجرت کرده است. او دو پسر به نامهای آریا و اَدَم همتی دارد که فوتبالیست هستند و اَدَم عضو تیم جوانان پرسپولیس می باشد و در زمان برانکوو، در رده بزرگسالان هم توانست چند بازی به میدان برود.

سام پسر سعید راد نیز در زمینه وکالت فعالیت کرده و ساکن کانادا می باشد.

ورود سعید راد به عرصه بازیگری

سعید راد از سال 1347 به فعالیت در سینما پرداخت. او در سال 1360، پس از سالها دوری در فیلم سینمایی مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار زنده یاد داوود رشیدی به هنرمندی پرداخت.

سعید راد در سال 1363 در فیلم عقاب‌ها ایفای نقش کرد و به اوج شهرت و افتخار رسید. فیلم عقابها اولین فیلم ایرانی در حوزه جنگ ایران و عراق، ساخته ساموئل خاچیکیان است که به فروش بالایی دست یافت.

این هنرمند پس از فیلم عقابها به خارج از ایران مهاجرت کرده و در سال 1378 به ایران بازگشت و در سال 1382 در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

سعید راد پس از بازگشت به ایران در فیلم و سریال های بسیاری همچون در چشم باد، سرزمین کهن، پایان خدمت، چ، گیلدخت و ترور خاموش نقش آفرینی کرده و در سی امین جشنوارهٔ فیلم فجر، برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "گیرنده" شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    روحش تا ابد شاد ویادش گرامی باد (ویادی از حبیب محبیان سلطان موسیقی پاپ)

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی