شمانیوز
شما نیوز

املت سیب زمینی

طرز تهیه املت سیب زمینی متفاوت مخصوص صبحانه

طرز تهیه املت سیب زمینی متفاوت مخصوص صبحانه

املت سیب زمینی یکی از انواع املت های خوشمزه است که مناسب برای وعده صبحانه می باشد.

به گزارش شمانیوز :املت سیب‌زمینی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که با ترکیب سیب‌زمینی سرخ‌کرده و تخم‌مرغ تهیه می‌شود و به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی شناخته می‌شود.تهیه املت سیب‌زمینی بسیار ساده است و می‌توان آن را با افزودن مواد مختلفی مانند پیاز، فلفل دلمه‌ای و ادویه‌جات مختلف به طعم دلخواه خود تغییر داد.املت سیب زمینی به عنوان صبحانه یا ناهار سرو می‌شود و به دلیل طعم لذیذ و بافت نرم و تردی که دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد است.املت سیب‌زمینی به راحتی می‌تواند به عنوان یک گزینه سریع و آسان برای وعده‌های غذایی در روزهای شلوغ مورد استفاده قرار گیرد و به راحتی می‌توان آن را با نان تازه یا سالاد همراه کرد.

مواد لازم

سیب زمینی ۴ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
گوجه ۲ عدد
کره ۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا برای تهیه این املت باید سیب زمینی ها را سرخ کنید برای این کار سیب زمینی را پوست گرفته و حلقه ای برش بزنید و بعد داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس سیب زمینی ها را داخل روغن داغ سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیر قرار می دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود.

حالا روغن اضافی داخل تابه را خارج کنید و گوجه فرنگی را بعد از شستن حلقه کنید و داخل روغن سرخ کنید تا کمی نرم شود زیاد سرخ نکنید تا گوجه ها حالت خود را دست بدهند و خیلی له شوند.

فلفل دلمه را شسته و به اندازه نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه نچسب کره ریخته تا ذوب شود سپس به صورت لایه ای سیب زمینی و گوجه حلقه شده را روی هم قرار دهید و در انتها فلفل دلمه را بریزید.

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ادویه و نمک اضافه کنید و تخم مرغ روی مواد سیب زمینی بریزید و در تابه را بگذارید و اجازه دهید تخم مرغ پخته و پف کند سپس املت را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود به همین راحتی املت سیب زمینی ما حاضر است نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی