شمانیوز
شما نیوز

باقلوا

طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف و شیر عسلی

طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف و شیر عسلی

طرز تهیه و درست کردن یک باقلوا خوشمزه و عالی آموزش این باقلوا خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: باقلوا با رشته کادایف بدون فر یکی از باقلوا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. باقلوا با رشته کادایف با شیر عسلی تهیه می شود و شما دیگر نیازی به فر ندارید و شما می توانید مواد را رول کنید داخل یخچال قرار دهید. این باقلوا را می توانید رول کنید و رولی برش بزنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و فشرده کنید و به دلخواه تزیین کنید. شما می توانید برای این باقلوا از انواع مغز ها استفاده کنید و آن را بو دهید.

مواد لازم برای تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

مغزیجات ۱.۵ پیمانه

کادایف ۳۰۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

شکر ۱ پیمانه

آب ۱/۲ پیمانه

گلاب ۱ ق غذا خوری

زعفران ۱ ق غذا خوری

آبلیموترش ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا آب و شکر را باهم داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید تا شکر حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و بعد گلاب و زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا شربت غلیظ شود. وقتی کمی غلیظ شد آبلیمو را اضافه کنید و برای نیم ساعت بگذارید تا ریز جوش بزند تا غلظتی شبیه به عسل پیدا کنید.

 

مرحله دوم: تفت دادن مغزیجات

مغزیجات دلخواه خود را که می توانید از بادام هندی، گردو و پسته استفاده کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی مغزیجات گرفته شود و بعد داخل یک ظرف قرار دهید و بعد ۳ ق غذا خوری از شربت مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

 

مرحله سوم: فریزر کردن مغزیجات

یک سلفون را روی سطح صاف قرار دهید و مواد آجیلی را وسط سلفون قرار دهید و رول کنید و خوب مواد را شکل دهید تا شبیه به یک رول صاف یکدست شود، گوشه های سلفون را بپچید و بمدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

 

مرحله چهارم: تهیه باقلوا با رشته کادایف بدون فر

کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود و بعد رشته کادایف خشک یا مرطوب را به کره را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب سرخ شود و رنگ رشته طلایی رنگ شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد ۳ ق غذا خوری شهد اضافه کنید و هم بزنید. یک سلفون را برش بزنید و روی سطح صاف قرار دهید و رشته کادایف را روی آن بریزید و خوب صاف کنید تا شبیه به یک مربع یا مستطیل در بیاورید و آجیل مغزیجات فریزر شده را وسط رشته قرار دهید و به کمک سلفون رشته ها را رول کنید و برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی