شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تفاوت مانیکور ناخن، لمینت ناخن و ژلیش ناخن در چیست؟

این روزها خدمات ناخن یکی از کارهای زیبایی پرطرفدار در آرایشگاه‌ها و مراکز کاشت ناخن است. انواع مختلفی از کارهای زیبایی ناخن مثل کاشت ناخن ژله‌ای، کاشت ناخن پودری، گریم، لمینت، ژلیش و ... وجود دارد که در آن‌ها از مواد مختلف مثل ژل، پودر اکریلیک، لاک ژل و روی ناخن استفاده می‌شود. در این میان مانیکور ناخن، ژلیش ناخن و لمینت ناخن از جمله انواع خدمات زیبایی ناخن پرطرفدار محسوب می‌شوند که خیلی از ما تفاوت آن‌ها را نمی‌دانیم و گاهی آن‌ها را با هم یا با کاشت ناخن اشتباه می‌گیریم. در این مقاله به بررسی تفاوت مانیکور، لمینت و ژلیش ناخن و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

مانیکور ناخن چیست؟

«مانیکور ناخن» را برای ناخن‌های دست و پا در خانه و آرایشگاه می‌توانید انجام دهید. مراحل مانیکور ناخن شامل سوهان کشیدن، شکل دادن به ناخن، گرفتن پوست‌های اضافه اطراف ناخن، تمیز کردن کوتیکول ناخن (کوتیکول ناخن بین پوست انگشت و ورقه ناخن واقع شده) و در نهایت لاک زدن به ناخن انجام می‌شود. البته به انجام این مراحل روی ناخن‌های پا «پدیکور» گفته می‌شود.

انواع مانیکور ناخن به روش‌های خشک و مرطوب یا خیس انجام می‌شود. در روش مانیکور خیس ناخن‌ها در آب گرم قرار می‌گیرند تا گوشت‌های اضافی و کوتیکول‌ها نرم شوند. در ادامه این مراحل را با هم بررسی می‌کنیم.

 

مراحل انجام مانیکور خیس ناخن

برای «مانیکور خیس ناخن» در اولین مرحله باید لاک قبلی روی ناخن‌ها پاک شود. ناخن‌ها کوتاه می‌شوند و به شکل مورد‌نظر شما با سوهان فرم داده می‌شوند. در مرحله بعد، با استفاده از بافر، سطح ناخن‌ها صاف می‌شود. حالا باید ناخن‌ها در محلول آب گرم و مایع نرم‌کننده قرار بگیرند. این مرحله ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا انگشت‌ها به‌طور کامل خیس شوند. بعد از اتمام این مرحله باید دست‌ها با یک حوله تمیز خشک شوند.

حالا انگشتان دست شما آماده این هستند که پوست‌های کهنه و اضافه اطراف آن‌ها گرفته شده و کوتیکول‌های ناخن مرتب ‌شوند. در مرحله بعد با استفاده از یک کرم یا لوسیون مخصوص، دست‌ها ماساژ داده می‌شود تا نرم و لطیف شوند. در انتها در صورت تمایل مشتری لایه‌ای از لاک یا تاپ کات روی ناخن‌ها زده می‌شود تا ناخن‌ها زیباتر و براق شوند.

 

مراحل انجام مانیکور خشک

برای «مانیکور خشک ناخن» دو روش مرسوم است: مانیکور روسی و مانیکور معمولی. در ادامه به‌طور خلاصه به این دو روش مانیکور خشک ناخن می‌پردازیم.

 

مانیکور خشک به روش روسی

در «مانیکور خشک به روش روسی» از سوهان برقی و سرسوهان‌های شنی برای فرم دادن به ناخن‌ها استفاده می‌شود. در این روش، کوتیکول‌ها با سرسوهان‌های شنی به دقت عقب زده می‌شوند. با این کار پوست اضافی اطراف ناخن گرفته می‌شود و ناخن به فرم دلخواه اصلاح می‌شود. با این روش به پوست اطراف ناخن آسیبی نمی‌رسد ولی رسیدن به فرم دلخواه با سوهان برقی نیاز به مهارت ناخنکار دارد.

 

مانیکور خشک به روش معمولی

در این روش مانیکور ناخن برای نرم شدن گوشت‌های اطراف ناخن، محلول کوتیکول ریموور روی پوست های اطراف ناخن و کوتیکول زده می‌شود. سپس با «عقب‌زن» پوست‌های اضافی و کوتیکول عقب زده شده و با وسیله‌ای به نام «نیپر» چیده می‌شوند. در مرحله بعد کناره‌ها و لبه ناخن را سوهان دستی می‌کشند و فرم دلخواه برای ناخن طراحی می‌شود. در نهایت لایه‌ای از لاک یا تاپ کات روی ناخن‌ها زده می‌شود تا ناخن‌ها زیباتر و براق شوند.

مانیکور و پدیکور ناخن‌های دست و پا در بارداری ایرادی ندارد اما بد نیست با توجه به شرایط جسمی که دارید با پزشک خود قبل از انجام آن‌ها مشورت کنید.

 

لمینت ناخن چیست؟

یکی دیگر از روش‌های کاشت ناخن «لمینت ناخن» یا nail laminate است. اما لمینت ناخن چیست؟ لمینت ناخن برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند ناخن بکارند، ناخن‌های ناهموار و آسیب‌دیده دارند و به جای کاشت ناخن ظاهر طبیعی ناخن‌ را دوست دارند.

در این روش که بیشتر برای ترمیم ناخن استفاده می‌شود هدف اصلی در‌واقع کاور کردن ناخن است. به همین دلیل هم برای بلند کردن ناخن از «تیپ» استفاده نمی‌شود و مواد کاور ناخن روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرند.

انواع مختلفی از لمینت ناخن اجرا می‌شود که سه مدل از آن‌ها پرطرفدارترند: لمینت با سرم ناخن که خواص تقویتی دارد، لمینت ناخن با بیوژل که خواص درمانی دارد و لمینت ناخن با موم یا لمینت ژاپنی که برای ناخن‌های حساس و شکننده مناسب است.

اگر به دنبال یک مدل کاشت ناخن کوتاه و شیک هستید که طبیعی هم به نظر برسد پیشنهاد ما به شما لمینت ناخن است. لمینت ناخت حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد ولی مثلا نسبت به کاشت پودری ناخن که مراحل بیشتری دارد ماندگارتر است. ماندگاری لمینت حدود ۲۵ روز است. لمینت ناخن برای وضو حرام است و باید وضو و غسل به‌صورت جبیره انجام شود. انجام لمینت ناخن در بارداری به دلیل استفاده از مواد شیمیایی روی پوست توصیه نمی‌شود.

 

 

ژلیش ناخن چیست؟

یکی دیگر از انواع روش‌های مانیکور ناخن «ژلیش ناخن» یا «ژل پولیش» است که یکی از انواع «لاک ژل» محسوب می‌شود. ژلیش ناخن یکی از بهترین و بادوام‌ترین روش‌های مانیکور ناخن است. مانیکور ناخن با ژل به کمک ژل نرمی به‌عنوان لاک انجام می‌شود. این ژل مثل یک روکش، روی ناخن قرار می‌گیرد. بافت لاک ژلیش نرم و ژله‌ای است و بر خلاف لاک معمولی، باید با کمک نورهای UV خشک و سفت شود. ژلیش ناخن در سه مرحله شامل: بیلدینگ ژل (ژل زیرسازی)، فینیشینگ ژل (ژل استحکام‌دهنده) و تاپ شاین (ژل نهایی براق) انجام می‌شود که در هر مرحله بعد از پایان کار ناخن باید زیر نور اشعه UV قرار داده شود تا خشک شود.

مواد به‌کار‌رفته در ژلیش ناخن بسیار قوی است و ماندگاری زیادی روی ناخن نسبت به روش‌های لمینت ناخن یا مانیکور و ... دارد و برای ناخن دست و پا به صورت مدل‌های ژلیش کوتاه و بلند انجام می‌شود. در ژلیش ناخن کاشت ناخن انجام نمی‌شود پس ناخن افزایش طول ندارد و صرفا تغییر رنگ ناخن را شاهد هستیم.

برخی از مزایای ژلیش ناخن نسبت به روش‌های کاشت ناخن عبارتند از:

  • ظاهر طبیعی‌تر
  • تقویت ناخن و محافظت از آن
  • خشک شدن سریع
  • ماندگاری بیشتر

با وجود این مزایا ژل پولیش ناخن برای افرادی که ناخن‌های آسیب‌دیده دارند توصیه نمی‌شود و استفاده از اشعه برای خشک شدن ژلیش ممکن است در برخی افراد باعث لکه‌های پوستی شود. ماندگاری ژلیش ناخن هم ۲ هفته است.

در مورد ژلیش ناخن هم غسل و وضو باید به صورت جبیره انجام شود. ژلیش ناخن برای خانم‌های باردار به خاطر استفاده از اشعه برای خشک شدن ژل روی ناخن ممنوع است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین آرایشگاه‌ها و مراکز خدمات ناخن که کار انواع کاشت ناخن و خدمات ناخن را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند به سایت صندلی مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی