شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه مهارت اسپیکینگ آیلتس خود را بهبود ببخشید؟

همانطور که می‌دانید آزمون آیلتس یکی از پر طرفدار ترین آزمون ها در سراسر جهان شناخته می‌شود.این آزمون نیازمند استعداد در 4 مهارت خواندن ،نوشتن ، گوش کردن و صحبت کردن است. صحبت کردن خوب به زبان انگلیسی به تلاش و پشتکار نیاز دارد. صحبت کردن به این معنی است که بتوانیم با رعایت اصول گفتاری منظور خود را بیان کنیم. صحبت کردن در سراسر جهان امری واضح است که کلید برقراری ارتباط درست می‌باشد. شما باید در زمان صحبت کردن سطح اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید و کلمات را منقطع بیان نکنید. بسیاری از داوطلبانی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند، این بخش را سخت‌ترین بخش می‌دانند زیرا شامل ارتباط چهره به چهره است. اما در واقع، IELTS Speaking ساده ترین بخش آیلتس برای بهبود نمره شما است.

آنها از شما انتظار ندارند که مانند یک سخنور صحبت کنید. آنها حتی از شما انتظار ندارند که پاسخ های بسیار منطقی و ادبی بدهید! توجه داشته باشید شما فقط بر روی توانایی خود آزمایش می‌شوید. شما باید 4 کلید را در حین صحبت کردن استفاده کنید روان و بدون تردید صحبت کنید،استفاده از واژگان مختلف،اجتناب از اشتباهات گرامری وکلمات را خوب تلفظ کنید. اگر این چهار نکته را اجرا کنید شک نداشته باشید که با برنامه ریزی درست شما می‌توانید برنده این آزمون باشید. موسسه کوییک تلاش کرده است در این مقاله سوال شما را که چگونه مهارت اسپیکینگ آیلتس خود را بهبود ببخشید؟ ، پاسخ دهد؛ با ما همراه باشید.

 

نکات کلیدی حین آزمون

همانگونه که می‌دانید بسیاری از زبان آموزان تلاش بسیاری برای پیروزی در این آزمون کردند اما به علت عدم کنترل خود ، در مواجه با مشکلات در حین آزمون نتوانسته اند امتیاز مناسبی را کسب کنند. در زیر چند تا از این نکات کلیدی را ، برای شما همراهان عزیز مشخص کرده ایم.

 

  • آزاد باشید

روان صحبت کنید. با این کار امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. در مورد استفاده از واژگان هوشمندانه زیاد نگران نباشید، مسلط بودن مهمتر است. اما همچنین خیلی سریع صحبت نکنید و  بیشتر به دستور زبان خود اهمیت دهید. شما باید یک «تعادل» بین سریع صحبت کردن و مکث های طولانی پیدا کنید.

 

  • پاسخ دادن به نمونه سوالات را تمرین کنید

معمولاً از شما در مورد موضوعات روزمره مانند کار، تحصیل، ورزش، خانواده و غیره سوال می‌شود. بنابراین باید سعی کنید قبل از امتحان به سوالات اسپیکینگ آیلتس پاسخ دهید. تعجب خواهید کرد که چقدر ساده هستند! فقط باید واژگان مناسب را یاد بگیرید و بفهمید چه پاسخ هایی می‌خواهید بدهید.کار کردن با سوالات تکراری که در آزمون های قبلی آیلتس برگذار شدند ، به شما کمک ویژه ای می‌کند.

 

  • خجالت را کنار بگذارید

در صورت نیاز دوباره سوال را مطرح کنید .اگر می خواهید چیزی را روشن کنید خجالتی نباشید. با پرسیدن از ممتحن امتیاز از دست نخواهید داد ، بلکه مطمئن می‌شوید پاسختان در ازای کدام سوال است. با احساسات صحبت کنید. هیچ چیز به اندازه لحن سخنرانی گوینده با تجربه را از مبتدیان جدا نمی‌کند. احساسات خود را مانند زبان مادری خود بیان کنید.

  • سخنرانی خود را گسترش دهید

سعی کنید حداقل بیشتر از ممتحن صحبت کنید. اگر با استفاده از یک جمله از شما سوال پرسیده شد، با دو یا چند جمله پاسخ دهید. و هرگز پاسخ های کوتاه و غیرقابل ارتباط ندهید. به عنوان مثال برای سوال هایی که جواب بله و خیر دارند همیشه چند جمله بیشتر توضیح دهید تا ممتحن ناظر تسلط شما باشد.

 

  • اولین تاثیر خوبی داشته باشید

خوب به نظر برسید، احساس خوبی داشته باشید. اعتماد به نفس داشته باشید. اگرچه ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، یک برداشت اولیه قوی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. توجه کنید که استرس داشتن طبیعی است اما شما باید بتوانید، آن را کنترل کنید. به این موضوع هم توجه کنید که ممتحنین می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما آزادانه صحبت می‌کنید یا پاسخ را قبل از مصاحبه حفظ کرده اید.

 

راه های تقویت اسپیکینگ

امروزه روش های مختلفی برای تقویت اسپیکینگ مطرح می‌شود ؛ ما تلاش کرده ایم بهترین و مفیدترین ها را در کنار هم جمع کنیم و برای شما ارائه دهیم.

 

  • تمرین مکالمه

برای صحبت کردن قرص جادویی وجود ندارد ، پس شما باید از توانایی صحبت کردن خود به طور صحیح استفاده کنید .سعی کنید روزانه حتی به مدت یک ربع تمرین مکالمه را داشته باشید و صورت آزاد در مورد یک موضوع صحبت کنید. اگر مهارت شما ضعیف است، با یادگیری کلمات و عبارات ساده شروع کنید تا مهارت های مکالمه خود را تقویت کنید.

 

  • صحبت کردن را در شرایط امتحان زمان بندی شده

یکی از موثرترین راه ها برای آماده شدن برای آزمون اسپیکینگ آیلتس ، تمرین در شرایط زمان بندی شده آزمون است. سعی کنید هر سه قسمت امتحان را مانند آزمون واقعی انجام دهید. مخصوصاً برای قسمت 2، تمرین کنید که یک دقیقه در مورد موضوعی که به تازگی دیده اید آماده شوید و سپس به مدت دو دقیقه در مورد آن صحبت کنید.

 

  • از حفظ کردن کامل پاسخ ها خودداری کنید

حفظ کردن پاسخ های کلمه به کلمه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما اینطور نیست. احتمالاً در نهایت از موضوع خارج خواهید شد و در نتیجه سوال را گم خواهید کرد.

در عوض، پاسخ دادن به سؤالات غافلگیرکننده ای را که از قبل نمی دانید، تمرین کنید. شما می توانید این کار را با تهیه یک لیست از 10 یا 20 سوال آیلتس اسپیکینگ و سپس انتخاب سوالاتی که قرار است به صورت تصادفی به آنها پاسخ دهید، انجام دهید.

 

منابع

موسسه کوییک کتاب اسپیکینگ معمارزاده (IElTS MAXIMISER SPEAKING By Memarzadeh را به عنوان بهترین کتاب تقویت اسپیکینگ آیلتس، به زبان ‌آموزان معرفی می‌‌کند.این کتاب، در ابتدا سوالاتی مشابه بخش اول (Part1) اسپیکینگ آزمون آیلتس را به ‌صورت موضوع بندی شده، ارائه می‌کند و سپس برای هر یک از سوالات، 5 تا 6 مدل جواب یا نحوه پاسخ‌گویی، آورده است. برای بخش دوم اسپیکینگ آزمون آیلتس (Part 2)، صد نمونه سوال یا کیو کارت (Cue Card)  همراه با بیست نمونه پاسخ، ارائه کرده است.

 

Ted talksشامل موضوعات مختلفی است که در بسیاری از متن های سخنرانی به کار می‌روند .

همراه این کتاب شما می‌توانید ویدئو های آن را نیز در یوتیوب تماشا کنید .برای خیلی از زبان آموزان ویدئو آن جذاب است زیرا ، شاهد نحوه بیان جملات عامیانه در سخنرانی ها هستیم.

اینگونه کتاب ها هم می تواند اسپیکینگ شما را تقویت کند و هم برای شما آموزنده باشد .

 

Maximiser Speaking

این کتاب در اکثر موارد منبعی برای تقویت مهارت اسپیکینگ در آزمون آیلتس است .

اگر شما هم به دنبال نمره بالا 9 هستید می‌توانید از این کتاب ها استفاده کنید ؛ این منابع باید با برنامه ریزی درست مطالعه شود اگر پیوسته مطالعه نشوند ممکن است نکات مهم از ذهن زبان آموز برود. نکته برداری و هایلایت کشیدن را هنگام مطالعه فراموش نکنید.

 

اگر شما هم از آن دسته زبان‌آموزانی می‌ باشید که سال‌های زیادی صرف یادگیری زبان انگلیسی کرده اید اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده اید ؛ با مشاوران موسسه تخصصی کوییک ارتباط بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی