شمانیوز
شما نیوز

مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی با رب انار | با این روش یک مرغ شکم پر خوشمزه را درست کنید

طرز درست کردن مرغ شکم پر و خوشمزه اذیذ این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی با رب انار | با این روش یک مرغ شکم پر خوشمزه را درست کنید

به گزارش شمانیوز: مرغ شکم پر یکی از غذا های بسیار مجلسی و شیک است که شما می توانید این بار به روش شمالی این غذای عالی را تهیه کنید. شما می توانید مرغ شکم پر شمالی را با برنج زعفرانی و انواع دورچین تهیه کنید. شما می توانید مرغ شکم پر را در قابلمه یا فر به دلخواه تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک غذای سنتی ایرانی برای مهمانی ها لذت ببرید. برای تهیه مرغ شکم پر از مرغ ریز استفاده کنید تا هم لذیذ تر باشد و هم بهتر پخته شود.

مواد لازم
مرغ ۱ عدد وزن یک و نیم کیلو
گردوی آسیاب شده ۱ پیمانه سرخالی
پیاز ۱ عدد رنده شده
سیر ۱ حبه رنده شده
آلو ۸ عدد
رب ازگیل یا رب آلوچه ۱ ق غذا خوری
رب انار ۱ ق غذا خوری
روغن و کره به مقدار لازم
زعفران غلیظ دمکرده ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مرغ

مرغ را که بهتر است با پوست باشد،تمیز شسته و به مدت یک شبانه‌ روز در آب و نمک قرار داده و در ظرف را بسته و در یخچال استراحت دهید. مرغ را پس از یک شبانه‌ روز از آب نمک خارج کرده و خشک کرده و با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کرده و کنار دستمان قرار دهید. برای یک عدد مرغ ۲ ق غذا خوری نمک کافی می باشد. حتما مرغ باید کامل داخل آب باشد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز رنده شده را در تابه ریخته و تفت دهید تا آب پیاز کشیده شود و کمی روغن ریخته و تفت داده تا پیاز سبک شود و سیر را افزوده و تفت داده و گردوی خرد شده و سبزی خردشده را افزوده و تفت داده و رب ازگیل یا آلوچه و رب انار را افزوده و آلوی خیس خورده را افزوده و اگر طعم غذا را ترش دوست دارید،یک قاشق غذاخوری آبغوره افزوده و همزده و این مواد را داخل شکم مرغ پر کرده و شکم مرغ را دوخته و یا با خلال دندان شکم مرغ را ببندید.

مرحله سوم: پخت مرغ شکم پر شمالی

داخل تابه‌‌ ی مورد نظر را با کره کاملا چرب کرده‌ و یک عدد سیب‌زمینی یا هویج را برش زده و داخل تابه قرار داده و مرغ را روی سبزیجات قرار داده و با زعفران تمام سطح مرغ را مزه‌دار کرده و روی قالب را فویل کشیده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا مرغ آب انداخته و پخته شود و سپس فویل را برداشته و یک‌ ساعت هم بدون فویل مرغ را داخل فر بپزید تا زمانی که پخته و کاملا طلایی شود و در طول مدت زمان پخت ،هر یک ربع با کره و زعفران سطح مرغ را آغشته کنید. اگر می خواهید بدون فر این مرغ را تهیه کنید باید یک سس تهیه کنید برای این کار یک پیاز را سرخ کنید و ۲ ق غذا خوری رب بزنید و تفت دهید و کمی زعفران بزنید و ۲ لیوان آب اضافه کنید و مرغ را از قبل سرخ کنید و داخل سس قرار دهید و بگذارید برای ۱.۵ الی ۲ ساعت با حرارت کم پخته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied