شمانیوز
شما نیوز

اینستاگرام | پیج اینستاگرام

روش‌های تشخیص پیج‌های کلاهبرداری در اینستاگرام

امروزه با پیشرفت فعالیت های اینستاگرامی رواج پیدا کرده است. خوب است که به تمام جزئیات آن توجه داشته باشید. با رواج ویروس کرونا و پیشرفت فعالیت های اینترنتی استفاده از اینترنت رونق یافت. عده زیادی به انواع مختلف پیج ها اطمینان دارند و از آنها خرید می کنند. با پیشرفت نرم افزارهای آنلاین و محبوبیت آنها، بسیاری از مشاغل به فضای مجازی رو آوردند.

روش‌های تشخیص  پیج‌های کلاهبرداری در اینستاگرام

به گزارش شما نیوز؛ برای  تشخیص پیج کلاهبردار  همیشه راه هایی وجود دارد. فیک بودن برخی از پیج ها از تعداد فالوور، سبک عکس ها و مواردی از این قبیل  مشخص می شود. در این باره لازم است اطلاعات لازم و کافی داشته باشید. معمولا به پیج هایی که دارای سایت هستند می شود اعتماد کرد. برای بازگشایی سایت فروشگاه نیاز به دریافت مجوز های مخصوصی است. به همین خاطر برخی از پیج های حقیقی و یا فیک، سایت ندارند. راه هایی برای تشخیص کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام وجود دارد.

اینستاگرام

به راهکارهای زیر توجه کنید:

  • مدت زمان تشکیل فروشگاه مدنظر: بدیهی است که اگر تاسیس یک فروشگاه زمان زیادی برده باشد می توان به آن اعتماد کرد. فروشگاه های غیر واقعی و تقلبی دوام بالایی ندارند؛ معمولا این فروشگاه ها پس از دریافت پول به طور کلی دی اکتیو می شوند.
  • چک کردن فالوورها و کامنت ها برای دانستن فیک بودن یا واقعی بودن دنبال کننده ها ضروری است.
  • به تصاویر و ویدیوهایی که پیج بارگذاری کرده دقت کنید. پیج های فیک دارای عکس های تکراری هستند. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام نیز توسط همین پیج ها انجام می شود.
  • مشخصات و شماره تلفن فروشنده را حتما داشته باشید. در نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام حتما به کارتان خواهد آمد.
  • معمولا فروشگاه های بزرگ لیستی در جهت کدهای مرسوله دارند. لازم است به خوبی به این لیست توجه کنید.
  • اگر پیج، سیستم پرداخت درب منزل داشت و به پیج اطمینان نداشتید این شیوه را انتخاب کنید. در این صورت شما هنگام دریافت سفارش هزینه آن را پرداخت می کنید. در این گزینه ممکن است که از شما بیعانه گرفته شود؛ اصلا جایی برای نگرانی نیست و معمولا مبلغ بیعانه کم است.

به وسیله تمام این موارد تشخیص پیج کلاهبردار ممکن است. به همین سادگی می توانید درباره خرید خود اطمینان داشته باشید. امروزه پیج های معتبر بسیاری در دنیای اینستاگرام وجود دارد.

شکایت از پیج های کلاهبرداری در اینستاگرام

امروزه  شکایت از پیج های کلاهبرداری اینستاگرام  امکان پذیر است. صحبت از اینترنت و موبایل که می شود همه یاد گروه زحمتکش پلیس فتا می افتیم. تکنولوژی و نرم افزارها روزانه در حال پیشرفت هستند. هماهنگ با این پیشرفت، از فضای مجازی و رسانه استفاده های مفید فراوانی می شود. همیشه در هر چیزی دو روی سکه وجود دارد یعنی هم مزیت و هم عیب هایی وجود دارند. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام از جمله معایب پیشرفت این تکنولوژی هاست. به دلیل خارجی بودن اینستاگرام، برخی گمان می کنند که شکایتشان به جایی نمی رسد. اما اینطور نیست؛ امکان شکایت از پیج های کلاهبرداری اینستاگرام وجود دارد.

در ایران ما دادسرای جرایم رایانه ای را داریم. این دادسرا همین وظیفه را بر عهده دارد. هرکسی می تواند از پیجی که سبب آزار او شده شکایت کند. برای این کار لازم است اسکرین شات و مدرک معتبر داشته باشید. در برخی مواقع افراد با کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام مواجه می شوند. به طوری که اقدام به خرید از پیجی می کنند و موفق به دریافت مرسوله نمی شوند. در این صورت نیز می توانند با ارائه مدرک، حق خود را بگیرند و شکایت کنند. اگر نام پیج و اطلاعات آن را به درستی گزارش دهید پلیس فتا برای شما پیگیری خواهد کرد.

روش‌های تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام

  1. حساب کاربری موردنظر، به‌طور قابل ملاحظه‌ای بیش‌تر از فالوورهایش اکانت‌های را دنبال می‌کند – یا هیچ دنبال‌کننده‌ای ندارد و کسی را دنبال نمی‌کند.
  2. توضیحات نمایه آن‌ها خیلی مبهم به‌نظر می‌رسد.
  3. اکانت مورد نظر، عکس پروفایل ندارد.
  4. حساب کاربری مورد نظر، فقط چند پست منتشر کرده است یا اصلاً هیچ پستی منتشر نکرده است.
  5. پست‌هایش عمدتاً در مورد تبلیغات یا “مسابقه” هستند.
  6. این حساب ادعا می‌کند که یک سلبریتی است، اما هیچ تیک آبی در کنار نمایة آن وجود ندارد.
  7. نام حساب مانند سایر حساب‌های کاربری موجود به نظر می‌رسد، اما چند کاراکتر یا حروف تغییر کرده‌اند.
  8. نام حساب عجیب به‌نظر می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied