شمانیوز
شما نیوز

ماهی | لاپلو

طرز تهیه ماهی لاپلو یا ماهی لای برنج جنوبی خوشمزه با فیله ماهی

طرزدرست کردن لاپلو جنوبی خوشمزه و عالی بینظیر در ادامه دستور پخت این غذای خوشمزه عالی را از دست ندهید.

طرز تهیه ماهی لاپلو یا ماهی لای برنج جنوبی خوشمزه با فیله ماهی

ماهی لای برنج یکی از خوشمزه ترین پلو های ایرانی می باشد که بیشتر در جنوب کشور متداول است و در واقع مثل همان کباب لاپلو می باشد و بجای پختن جداگانه ماهی شما ماهی را در لای برنج دم می گذارید. شما برای تهیه این غذا می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید استفاده کنید ولی بهتر است از ماهی کم تیغ استفاده کنید و بهترین گزینه ماهی تیلا پیلا یا همان فیله ماهی می باشد که خوردن آن نیز راحت تر باشد.

 

لاپلو

 

 

 

 

مواد لازم

برنج ۲ پیمانه
فیله ماهی ۳۵۰ گرم
سبزی پلویی ۱۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
آب نارنج ۲ ق غذا خوری
پودر سیر و دارچین به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
زنجبیل، کاری، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

 

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

داخل یک کاسه ماهی را به همراه تمام ادویه و سیر پوره شده و آب نارنج و کمی زعفران و پیاز خرد شده بریزید و خوب ماساژ دهید سپس کاسه را بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار داده تا ماهی مزه دار شود.

 

مرحله دوم : تهیه سبزی

ابتدا سبزی پلو را پاک کردید و بشورید سپش آبکش کرده و اجازه دهید تا سبزی پلویی خشک شود در ادامه سبزی را ساطوری کنید و کنار بگذارید. برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید.

 

مرحله سوم : سرخ کردن ماهی

پیاز ها را از ماهی جدا می کنیم و داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس ماهی را داخل تابه داغ سرخ کنید و کنار گذاشته سپس پیازها خلالی خرد شده را داخل همان تابه کمی تفت دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم: دم گذاشتن ماهی لاپلو

برنج را روی حرارت قرار داده تا کمی بجوش بیاد سپس وقتی بجوش آمد کف روی آن را گرفته و آن را با دست تست کنید اگر نرم شده بوده سبزی پلویی را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آبکش کنید. کف قابلمه مورد نظر روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس ته دیگ مناسب را قرار داده و یک لایه برنج ریخته و یک لایه ماهی های سرخ شده و کمی پیاز سرخ شده و همین طور این لایه ها را تکرار می کنیم و برنج را بمدت ۴۵ دقیقه دم می گذارید در انتهای پخت روی برنج کمی کره و زعفران ریخته و آن را در ظرف سرو می کشیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied