شمانیوز
شما نیوز

رشیدی کوچی:

ایران خودرو و سایپا به مردم ظلم می‌کنند/ دولت در خودروسازی دخالت نکند

ایران خودرو و سایپا به مردم ظلم می‌کنند/ دولت در خودروسازی دخالت نکندخبرگزاری آریا - نماینده مردم مرودشت در مجلس با بیان اینکه نحوه تعرفه‌گذاری دولت باعث می‌شود تویوتای 700 میلیونی با قیمت 4 میلیارد تومانی در بازار آزاد تبدیل به خودروی لوکس شود، گفت: کاهش تعرفه‌ها از سوی دولت باعث واردات خودرو با قیمت مناسب و اصلاح مصرف بنزین می‌شود.

ایران خودرو و سایپا به مردم ظلم می‌کنند/ دولت در خودروسازی دخالت نکند

به گزارش شمانیوز به نقل از آریا ، جلال رشیدی کوچی در نشست علنی علنی امروز (سه‌شنبه 12 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوال از عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره صنعت خودرو ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر به بانوان ایران به ویژه مادران و همسران شهدا گفت: اگر از ابتدای مجلس موضوع خودرو را پیگیری کردیم به دنبال ایجاد رضایتمندی برای مردم بودیم تا اتفاق خوبی برای آنها بیفتد و همواره منافع ملی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در ادامه با بیان اینکه قرار نیست در این مسیر مورد افتراء و تهمت قرار بگیریم، عنوان کرد: برخی در فضای مجازی و رسانه‌های خود به ما تهمت زده و ما را مافیای خودرو معرفی کردند که آنها را به خدا واگذار می‌کنیم؛ چنانچه زندگی ما شفاف است و بدخواهان نیز با واکاوی زندگی ما متوجه شده‌اند هیچ نقطه خاکستری در آن وجود ندارد.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه ما با چه جرأتی مردم را از حقوق اولیه خود محروم کرده‌ایم، گفت: عشق جوانان سوار شدن یک خودروی باکیفیت و خوش قیمت است پس چرا اجازه نمی‌دهیم این خودروها و همچنین موتورهای مورد علاقه جوانان وارد شود.

رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به سفری که به حاشیه خلیج فارس و دیدار با صیادان داشت: یادآور شد: صیادان به علت یک موتوره بودن قایق‌هایشان عمدتاً با مشکل مواجه هستند در حالی که می‌توان با واردات موتور مورد نیاز آنها، قایق‌ها را دوموتوره کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به سختی مجوز گرفتن کمباین‌های کشاورزی عنوان داشت: از سوی دیگر پلاک گذاری کامیون‌های وارداتی نیز از جمله مشکلاتی است که کامیون‌داران با آن مواجه هستند و همه این مسائل به راحتی با تصمیم درست می‌تواند سطح رضایتمندی را افزایش دهد.

وی در ادامه با اشاره به گذشت 19 ماه از تصویب قانون واردات خودرو گفت: آقای علی‌آبادی باید به صورت دقیق پاسخ دهد که در این مدت چند خودرو وارد کشور شده، چند خودرو پلاک شده و مردم از آن استفاده می‌کنند، چه تعداد خودرو در حال ترخیص از گمرکات کشور است و چه تعدادی نیز ثبت سفارش شده است.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در ادامه با اشاره به سوال دوم خود از وزیر صمت بیان داشت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده سه ماه است که در هیأت دولت تصویب شده و وزیر نیز نگاه مثبت به آن داشته اما هنوز ابلاغ نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied