شمانیوز
شما نیوز

حقوق معلمان

خبر خوب برای معلمان / ترمیم حقوق معلمان از این تاریخ شروع میشود

خبر خوب برای معلمان  / ترمیم حقوق معلمان از این تاریخ شروع میشود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حقوق معلمان و افزایش حقوق معلمان گفت

به گزارش شمانیوز: سخنگو وزارت آموزش پرورش از افزایش حقوق معلمان گفت . در نیمه دوم سال حقوق معلمان افزایش پیدا خواهد کرد . و همچنین درباره حقوق معلم های بازنشسته گفت . افزایش حقوق  جامعه فرهنگیان کشور بود. آنگونه که رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، ۲۶ درصد رشد پیدا کرده که البته حق معلمان بیش از این است.

 

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان اظهار کرد: میانگین حقوق معلمان از افراد تازه استخدام شده تا فردی که رتبه استاد معلمی را دارد و ۳۰ سال یا بیشتر خدمت کرده است، ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است، این میزان بدون اضافه تدریس و برای ۲۴ ساعت تدریس موظف در هفته است.

وی افزود: برخی معلمان تا ۳۵ سال خدمت می‌کنند و آموزش و پرورش تمام محدودیت‌ها برای ادامه خدمت معلمان را برداشته است، ادارات آموزش و پرورش استان‌ها موظفند با استمرار خدمت معلمان موافقت کنند مگر آنکه به نیروی انسانی نیاز نداشته باشند.

 

فرهادی درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه این وزارتخانه امسال ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت. بیشتر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ است که پرداخت آن به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را در شهریور پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ماده واحده کاهش تنوع مدارس، آیین نامه مسیر رشد معلمی و چارچوب شایستگی‌های پایه و مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شده است گفت: منتظر ابلاغ آن توسط رییس‌جمهور هستیم.

 

رضامراد صحرایی در جلسه پروژه مهر که با حضور اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای جامعه خیرین کشور برگزار شد، با بیان اینکه دستور العمل موضوع مدرسه‌یاری تهیه شده و آماده ابلاغ توسط رئیس جمهور است افزود: این موضوع راه جدیدی را باز خواهد کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ماده واحده کاهش تنوع مدارس و آیین نامه مسیر رشد معلمی و چارچوب شایستگی‌های پایه و مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مصوب شده است ادامه داد: منتظر ابلاغ آن توسط رییس‌جمهور هستیم.

صحرایی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس اهتمام خود را بر تکمیل پروژه‌های ناتمام برای شروع مهر ماه باشکوه بگذارد گفت: پروژه مهر یک پروژه ملی است نه پروژه دستگاهی؛ از آبان گذشته تا امروز هر هفته اتاق وضعیت نیروی انسانی برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش خصوصا برای مهر ۱۴۰۳ برگزارشده است.

وی با بیان اینکه اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی نسبت به سال گذشته حداقل ۲ ماه به عقب کشیده شده است عنوان کرد: موافقت اولیه برای تعیین تکلیف نیروی‌های خرید خدمات گرفته شده است، برنامه ریزی لازم برای قرار داد کار معین آنها در پیش گرفته شده است و دولت به دنبال رفع مشکلات آنهاست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام کتاب درسی بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد اظهار کرد: تشکیل منظم و هدفمند شورای آموزش و پرورش استان‌ها با محوریت پروژه مهر در سال جاری مهم‌ترین برنامه پیش‌روی استان‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی