شمانیوز
شما نیوز

سید عباس صالح شریعتی

سید عباس صالح شریعتی وزیر فرهنگ شد + سوابق

سید عباس صالح شریعتی وزیر فرهنگ شد + سوابق

رییس‌ جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دکتر سیدعباس صالح شریعتی را به سمت وزیر «فرهنگ و ارشاد اسلامی» منصوب کرد.

به گزارش شمانیوز: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، نتیجه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس با ۲۷۲ رای موافق تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به «سید عباس صالح شریعتی» سپردند.

سید عباس صالحی‌زاده ۱۳۴۲ در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است. وی در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی از سوی علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ علی جنتی از سمت وزیر ارشاد استعفا داد و حسن روحانی، بلافاصله پس از استعفای علی جنتی، سید عباس صالحی را به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب کرد؛ صالحی تا زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس، سرپرست این وزاتخانه باقی ماند و با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، وی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی و وزیر فرهنگ دولت دوازدهم شود.

پس از درگذشت سید محمود دعایی (مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۵۹)، هجدهم خرداد خرداد ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب سید عباس صالحی به عنوان نماینده، ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی