شمانیوز
شما نیوز

تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای مسکن در دولت سیزدهم

تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای مسکن در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش تامین زمین برای مسکن در دولت سیزدهم از ۱۰۰ هزار هکتار در بخش شهری و روستایی عبور کردیم.

به گزارش شمانیوز؛ مهرداد بذرپاش در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در کلان پروژه مسکن دو نگاه وجود دارد. اول اینکه دولت چه نقشی باید در بخش مسکن ایفا کند و اینکه آیا باید مداخله ای در این بخش داشته باشد یا خیر؟ اگرچه دارای نقش حداکثری در این بخش بودیم و تا آخر نیز پای کار هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارها با کاهش ساخت و ساز در مسکن مواجه بودیم. وقتی تولید مسکن کم شود اثر مستقیمی در تورم می‌گذارد. طبق آماری که مرکز آمار ارائه داده است در سال ۱۳۹۹ تولید مسکن رشد منفی ۱۳ درصدی را شاهد بود. در سال ۱۴۰۰ این رشد به منفی ۶.۹ درصد رسید که با اقدامات انجام شده این عدد در سال ۱۴۰۲ رشد ۷.۱ درصدی داشته است که نشان دهنده تولید ساخت و سازهای گسترده و رشد و تولید مسکن است‌.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر نگاه مداخله دولت را حداقل می‌دیدیم این حد از عملیات ساخت و ساز ملی را شاهد نبودیم.

بذرپاش در ادامه گفت: بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در نهضت ملی یا ساخته شده یا در حال ساخت است که بخشی از آن به مردم تحویل و بخشی نیز در حال پیشرفت است.

وی عنوان کرد: در بخش تامین زمین برای مسکن از ۱۰۰ هزار هکتار در بخش شهری و روستایی عبور کردیم. در بخش شهری بیش از ۵۰ هزار هکتار وارد نهضت ملی مسکن شده و حدود ۵۰ هزار هکتار هم در محدوده های روستایی تامین زمین شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا قبل سال ۱۴۰۲ مجموعه زمین‌های روستایی که تحویل مردم شد ۸۰۰ هزار قطعه بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ و چهار ماهه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون قطعه زمین وارد سامانه و تحویل مردم شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی