شمانیوز
شما نیوز

تهیه پاناکوتا یلدایی

طرز تهیه پاناکوتا مغزدار برای شب یلدا | این دسر یلدایی را در کمترین زمان درست کن

طرز تهیه پاناکوتا مغزدار برای شب یلدا  |  این دسر یلدایی را در کمترین زمان درست کن

پاناکوتا انواع مختلفی دارد و شما می توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه کنید.

به گزارش شمانیوز؛ برای تهیه ژله و دسر ها قالب های پلاستیکی و فلزی گزینه مناسبی می باشد و شما می توانید با انواع رنگ ژله این دسر عالی را برای شب یلدا  تهیه کنید.

مواد لازم پاناکوتا یلدایی 

پودر ژله قرمز ۲ بسته (انار و توت فرنگی)
شیر ۳ لیوان
خامه صبحانه ۱ پاکت معادل ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین  ۳ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتا مغزدار

مرحله اول: بن ماری کردن ژله اول

اول یک بسته پودر ژله رو با ۱ لیوان آبجوش مخلوط کنید و بزارید روی بخار کتری تا ذرات ژله کاملا حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شود و و بعد داخل ظرف بریزید و بزارید یخچال تا خودش را بگیرد. (ظرفتون گرد باشه یا مربع فرقی نداره فقط حتما یه پلاستیک فریزر داخل ظرف بزارید و اینکه باید ژله ۱ سانت ارتفاع داشته باشه تا بعد مکعبی برش بزنید) وقتی ژله کاملا سفت شد با چاقو مکعبی برش بزنید و کنار قرار دهید.

برای پاناکوتا ابتدا پودر ژلاتین رو با نصف لیوان آب شیر مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری بزارید تا شفاف و روان شود. داخل قابلمه ۳ لیوان شیر+۳/۴ لیوان شکر بریزید و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا شکر حل شود. خامه رو با ۲ ملاقه از شیر ولرم مخلوط کنید تا همدما بشه و به شیر اضافه کنید. ژلاتین و وانیل را هم اضافه کرده و قابلمه رو از روی حرارت بردارید (مواد نباید بجوشد) و بزارید کنار تا همدمای محیط شود.

مرحله سوم: ریختن در قالب

داخل قالب خود را کمی روغن چرب کنید و بعد مقداری از مواد پاناکوتا و ژله قرمز مکعبی کف قالب بریزید و ۱۰ دقیقه بزارید یخچال یا پاناکوتا رویه ببنده و بعد خارج کنید و مجدد همین کار را تکرار کنید. اگر پاناکوتا و ژله های مکعبی رو یکباره داخل قالب بریزید،ژله های مکعبی روی پاناکوتا معلق می شوند وقتی قالبتون نسبتا پر شد بزارید یخچال به مدت ۲-۳ ساعت تا پاناکوتا کاملا بسته شود.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا مغزدار

پودر ژله قرمز دیگر را به روش بالا که توضیح داده شد با آبجوش حل کنید و بزارید کنار همدمای محیط شود، پاناکوتا رو از یخچال خارج کنید،با کمک انگشت دور تا دورشو از قالب جدا کنید و بعد ژله قرمز و با کمک قاشق یا سرنگ از کناره ها داخل قالب و زیر پاناکوتا بریزید به اندازه ۲ سانت روی پاناکوتا ژله بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد و بعد دور تا دور قالب را با دست آزاد کنید و برای احتیاط ۱۵ ثانیه داخل آب گرم قرار دهید و قالب را داخل ظرف سرو مرطوب برگردونید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی