شمانیوز
شما نیوز

سود سهام عدالت | واریز سهام عدالت

خبر جدید برای سهام عدالتی‌ها | تاریخ واریز سود سهام عدالت امسال مشخص شد

جزئیات واریز سود سهام عدالت امسال در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله سوم سود سهام عدالت خرداد ماه امسال واریز می‌شود.

خبر جدید برای سهام عدالتی‌ها | تاریخ واریز سود سهام عدالت امسال مشخص شد

به گزارش شمانیوز : بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سود سهام عدالت که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود. سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

به دلیل عدم پرداخت سود سهام عدالت در سال گذشته، سال جاری دارندگام سهام عدالت در سه نوبت سود دریافت خواهند کرد.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود؛ در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

او افزود: این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

اما آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ در همین راستا هم، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با ما گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied