شمانیوز
شما نیوز

سازمان تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در چهل‌و‌دومین سفر استانی به سمنان سفر کرد

استان سمنان، امروز پنجشنبه نوزدهم مرداد میزبان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در چهل‌ودومین سفر استانی میرهاشم موسوی از زمان تصدی مسئولیت بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین صندوق بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور در آبان 1400 است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در چهل‌و‌دومین سفر استانی به سمنان سفر کرد

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی صبح امروز در دومین روز از سفرهای استانی و  به‌منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان سمنان و نیز دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان شرکای اجتماعی و مسئولان محلی، وارد گرمساز شد.

در این سفر، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و همچنین هادی قیومی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات، حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت و مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان را همراهی و در شهرهای مختلف استان از مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی استان بازدید می‌کنند.

براساس این گزارش، بازدید از مجتمع تولید پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه شده گرمسار، درمانگاه تأمین‌اجتماعی سرخه، شعبه یک سمنان، بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا سمنان و پروژه احداث درمانگاه این بیمارستان و درمانگاه گرمسار به همراه دیدار با استاندار سمنان، شرکت در شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان و نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی از جمله برنامه‌های سفر میرهاشم موسوی به استان سمنان اعلام شده است.

همچنین تیمی از مدیران همراه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این سفر نیز قرار است همزمان از سایر مراکز درمانی، بیمه‌ای و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در شهرهای مختلف استان شامل شاهرود، بسطام، میامی، دامغان، مهدی شهر، ایوانکی، سرخه و گرمسار بازدید و شرایط ارائه خدمات به مخاطبان در این شهرها را بررسی کنند.

در استان سمنان با جمعیت حدود بالغ بر 702 هزار نفر، 75 درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند. مجموع تعداد افراد تحت پوشش حمایت‌های متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان 526  هزار و 627 هزار نفر شامل 179 هزار نفر بیمه‌شده اصلی، 254 هزار نفر بیمه‌شده تبعی و حدود 93 هزار نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی است.

تأمین‌اجتماعی در استان سمنان 10 شعبه دائم، به‌همراه 2 شعبه اقماری و 3 کارگزاری را برای ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان سازماندهی کرده است.

در بخش درمان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، مشتمل بر 9 مرکز و شامل یک بیمارستان، چهار درمانگاه عمومی، دو درمانگاه تخصصی و دو پلی‌کلینیک است. بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا، تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی استان است که 112 تخت فعال دارد و در سال گذشته 10 هزار و 304 نفر در این بیمارستان بستری شدند و 5470 عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌اکنون نزدیک به 500 شعبه بیمه‌ای و 403 بیمارستان و مرکز درمانی در استان‌های مختلف‌، برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارآفرینان دارد و سفرهای استانی مدیرعامل این سازمان به استان‌های مختلف در راستای رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حضور بلاواسطه در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و با هدف ارزیابی‌ مستقیم از ظرفیت‌ها و امکانات و موانع خدمت‌رسانی، بررسی و اطلاع دقیق و بهنگام از مسائل و مشکلات و تلاش برای رفع برخی نواقص احتمالی انجام می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied