شمانیوز
شما نیوز

خودروی آواتار

طراحی و امکانات باورنکردنی خودروی آواتار ۱۲ | هنر زیبای یک ایرانی را ببینید

طراحی و امکانات باورنکردنی خودروی آواتار ۱۲ | هنر زیبای یک ایرانی را ببینید

در این مطلب، به معرفی و بررسی جزئیات طراحی و عملکرد آواتار ۱۲ برقی خواهیم پرداخت.

یکی از خودروهای بسیار جذاب خودروی آواتار ۱۲ برقی است که در این متن از شمانیوز به معرفی ویژگی های ظاهری و قدرت بالای موتور خودرو آواتار ۱۲ می پردازیم. خودرو آواتار ۱۲ برقی نسخه جدید چینی توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و از نظر مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف جذابیت های خودروی آواتار 12 همین بس که موتور آن 578 اسب بخار قدرت تولید می کند. خودروی آواتار ۱۲ برقی، به عنوان یک وسیله حمل و نقل گسترده و محبوب در سراسر جهان شناخته شده است. در این مطلب، به معرفی و بررسی جزئیات طراحی و عملکرد آواتار ۱۲ برقی خواهیم پرداخت.

طراحی خودروی آواتار 12

سدان آواتار 12 از نظر طراحی شباهت زیادی به برادر کراس اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی روان است و خطوط و زوایای تیز ندارد. چراغ های این خودرو نیز مانند آواتار 11 ساختار بسیار باریکی دارند. سپر نیز حالتی اسپرت دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است. تصاویر اولیه نشان می دهد که در آواتار 12 هیچ آینه جانبی رایجی وجود ندارد و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند.

آواتار 12 دارای طراحی پویا و جذاب در نمای عقب است. مانند نمای جلو، نورها در این نما بسیار باریک هستند. سپر عقب متورم و پف کرده به نظر می رسد. روی تنه قسمتی وجود دارد که به نظر می رسد محل باله متحرک باشد.

خودروی آواتار 12

از نظر ابعاد باید گفت که سدان برقی آواتار 12 دارای طول 5020 میلی متر و عرض 1999 میلی متر است. ارتفاع آن 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 3020 میلی متر است. بد نیست بدانید که با این ابعاد، آواتار 12 از ب ام و سری 5 بزرگتر است اما در مقایسه با سری 7 کوتاهتر است.

12 با توجه به اندازه بزرگ و درایو الکتریکی آن یک وسیله نقلیه سنگین محسوب می شود. در نسخه دیفرانسیل عقب این سدان لیفت بک 2180 کیلوگرم وزن دارد. در نسخه چهار چرخ محرک این رقم به 2300 کیلوگرم می رسد.

خودروی آواتار 12

خودروی آواتار ۱۲ برقی

ویژگی‌های ظاهری خاص آواتار ۱۲

 چراغ‌های جلو

سپر اسپرت

وشکل بدنه روان

آینه‌بغل‌ها دوربین

چراغ‌های عقب نازک

خودروی آواتار 12

ابعاد این خودرو در طول/عرض/ارتفاع خودروی به ۵۰۲۰/۱۹۹۹/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محورهای آن به ۳۰۲۰ میلی‌متر می‌رسد. زوایه های حمله و فرار آواتار 12 نیز به ۱۵ و ۱۳ درجه می‌رسد. و همچنین نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو حدود ۲۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد درصورتی که وزن مدل چهار چرخ محرک این خودرو نیز ۲۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

خودروی آواتار 12

ویژگی های فنی خاص آواتار 12

مپانی آواتار خودرو آواتار 12 را با دو نوع سیستم محرکه در دسترس خواهد بود. مدل اول (RWD) از یک پیشرانه ۳۱۳ اسب بخار برقی ساخت هوآوی استفاده می‌کند اما مدل (4WD) چهار چرخ محرک نیز وجود دارد که از  دو پیشرانه ۵۷۸ اسب بخار برقی استفاده می‌کنند.

خودروی آواتار 12

در حال حاضر ظرفیت باتری این خودرو الکتریکی جدید مشخص نیست و صرفاً تایید شده که باتری آن از نوع نیکل منگنز کبالت (NMC) ساخته شرکت CATL است.

آواتار 12  رقیب اصلی نیو ET7 و Zeekr 001 بوده و با این مشخصات و  طراحی ظاهری، قطعا توانایی رقابت با فست بک های مطرح بازار را دارد.

خودروی آواتار 12

بررسی مزیت‌ها و معایب آواتار 12

مزیت‌ها:

صفرانتشار گازهای مضر

کارایی بالا و راندمان انرژی

هزینه نگهداری کمتر

خودروی آواتار 12

معایب:

محدودیت‌های باتری

زمان شارژ باتری

قابلیت اطمینان نسبتاً پایین

خودروی آواتار 12

نتیجه گیری

در نهایت، با در نظر گرفتن معایب و مزایای این وسیله حمل و نقل، می‌توان به این نتیجه رسید که آواتر ۱۲ برقی یک گزینه مناسب برای کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوای شهرها است. با ایجاد سیستم‌های بهینه‌تر و پیشرفته‌تر در فناوری باتری، مشکلات مرتبط با زمان شارژ و قابلیت اطمینان همچنان به طور مستمر بهبود خواهد یافت. در نهایت، آواتر ۱۲ برقی می‌تواند به صورت جایگزین مناسبی برای وسایل حمل و نقل سوختی در آینده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی