شمانیوز
شما نیوز

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

فرزندان بازنشستگان این خبر را ازدست ندهید / وام 35 میلیونی برای فرزندان بازنشستگان

فرزندان بازنشستگان این خبر را ازدست ندهید / وام 35 میلیونی برای فرزندان بازنشستگان

اولویت بندی وام ازدواج فرزندان بازنشستگان تا حدودی انجام شده و درصدی هم واریز شده است.

به گزارش شمانیوز : متقاضیان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان در صف طولانی قرار دارند جعفر امیرآبادی زاده افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی. وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصر یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ به حساب حقوقی آن‌ها واریز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

 جعفر امیرآبادی زاده افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصر یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ به حساب حقوقی آن‌ها واریز شد.

به گفته وی، با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت گردید.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم این عزیزان کنیم.

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط آن‌ها در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

شرایط ثبت نام وام ازدواج چیست؟

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که خیلی از جوانان سراغ گرفتنش می‌روند؛ «رده» امیدوار است که شما هم واجد شرایط به حساب بیایید و برای دریافت این وام اقدام کنید؛ وامی که بیشترین متقاض

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متاسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که خیلی از جوانان سراغ گرفتنش می‌روند؛ «رده» امیدوار است که شما هم واجد شرایط به حساب بیایید و برای دریافت این وام اقدام کنید؛ وامی که بیشترین متقاضی برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که خیلی از جوانان سراغ گرفتنش می‌روند؛ «رده» امیدوار است که شما هم واجد شرایط به حساب بیایید و برای دریافت این وام اقدام کنید؛ وامی که بیشترین متقاضی را بین تمام تسهیلات در اختیار دارد، چون کمترین میزان سود در سیستم بانکی ایران متعلق به این وام است. نرخ سود تسهیلات ازدواج با تغییرات سالانه، معمولا ۴ درصد باقی می‌ماند ولی دوره بازپرداخت آن متغیر است. هرچند به خاطر بیشتر شدن مبلغ وام ازدواج در سال‌های اخیر، زمان بازپرداخت آن در بیشتر بانک‌ها ۱۰ساله محاسبه می‌شود.

تسهیلات ازدواج برای همین جزو محبوب‌ترین وام‌های بانکی است. هم سود پایینی دارد، هم زمان بازپرداخت طولانی‌اش باعث می‌شود در زمان پرداخت اقساط به وام گیرنده فشاری وارد نشود. البته این را هم بدانید که به خاطر کم بودن بودجه بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه مدت زمان پرداخت این وام در سال جدید معمولا با تاخیر انجام می‌شود. یادتان باشد ثبت نام وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی هم کاملا رایگان است. پس نیازی به سایت‌های واسطه‌ای ندارید که برای ثبت نام شما ازتان درخواست پول می‌کنند و خودتان می‌توانید به سادگی و با خواندن همین مطلب کارهای گرفتن وام را انجام بدهید.

ثبت‌نام وام ازدواج

شاید برای سوال پیش بیاید که از چه طریقی می‌توان برای دریافت وام ازدواج اقدام کرد. برای این منظور باید به سامانه وام ازدواج مراجعه کنید. اولین گام برای گرفتن وام، این است که بدانید برای گرفتن وام باید از کجا شروع کنید. اولین کار وارد شدن به سایت « ve.cbi.ir» است که سامانه ثبت‌نام وام ازدواج برای تمام بانک‌ها است. بعد از ورود و پر کردن اطلاعات لازم و انتخاب بانک یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از سامانه تحویل خواهید گرفت. برای ورود به مرحله بعد ثبت نام وام ازدواج باید چند روزی منتظر بمانید. سامانه تسهیلات بانک مرکزی شعبه‌‌ همان بانکی که انتخاب کرده‌اید را برای گرفتن وام و تحویل دادن مدارک به‌تان معرفی می‌کند. باقی مراحل هم در بانک انجام می‌شود.

مرحله اول: ورود به سامانه تسهیلات بانک مرکزی، تکمیل اطلاعات و گرفتن کد رهگیری

مرحله دوم: بازگشت به سامانه بعد از چند روز و تعیین شعبه بانکی که برای گرفتن تسهیلات باید به آن مراجعه کنید.

مرحله سوم: رفتن به شعبه بانک، تکمیل مدارک و گذاشتن ضامن موردنیاز برای وام ازدواج

مرحله آخر: گرفتن وام

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز از همین طریق انجام می‌‌شود و باید مراحل بالا طی شود تا در صف معرفی ‌کنندگان به شعبه محل زندگی قرار بگیرند.

آیا ثبت‌نام وام ازدواج هزینه دارد؟

خیر. بابت گرفتن وام ازدواج نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید و تمام مراحل ثبت‌نام این وام ازدواج رایگان است. اما اخیرا سروکله سایت‌های واسطه‌ زیادی پیدا شده است که به متقاضیان این وام می‌گویند در صورتی که از طریق آنها ثبت‌نام را انجام دهند، هم کد پیگیری‌ را خیلی زود دریافت می‌کنند و هم امکان گرفتن وام از هر بانک و شعبه‌ای را که متقاضی ترجیح بدهد، دارند. بابت این خدمات هم حدود ۴۰۰هزار تومان از متقاضیان وام ازدواج پول می‌گیرند.

اما شما گول این ادعاها را نخورید. اگر قصد گرفتن تسهیلات ازدواج دارید، فقط به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به آدرس «ve.cbi.ir» بروید و ثبت نام را بدون پرداخت هیچ پولی تکمیل کنید. جالب اینکه خود بانک مرکزی هم در جریان این سوءاستفاده است. کافی است وارد سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی شوید تا در صفحه اول سایت این پیغام را ببینید: « شایان ذکر است سامانه بانک مرکزی، هیچگونه ارتباطی با وبسایت‌های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان می‌توانند به‌طور مستقیم نسبت به ثبت نام خود در سامانه یاد شده اقدام نمایند.»

اما با وجود اطلاع بانک مرکزی این روش جدید پول درآوردن، هیچ ممانعتی از فعالیت این سایت‌ها به عمل نمی‌آورد. جلوگیری از فعالیت سایت‌هایی که به بهانه زودتر گرفتن وام، از متقاضیان جوان و اغلب نیازمند وام ازدواج پول می‌گیرند، بدون آنکه خدمات خاصی به آنها بدهند. پس یادتان باشد؛ برای انجام مراحل گرفتن وام ازدواج فقط به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مرکزی بروید و ثبت‌نام‌تان را تکمیل کنید.

مراحل گرفتن تسهیلات ازدواج

همه متقاضیان وام ازدواج باید به سامانه «تسهیلات ازدواج» وارد شوند. پس از ورود به سامانه قوانین و مقررات را کامل و دقیق بخوانید. هر کدام از زوجین باید جداگانه وارد سامانه شوند و فرم اینترنتی را پر کنند. بعد از پر کردن فرم اینترنتی یک پیامک که حاوی کد ۱۰رقمی است، برایتان ارسال می‌شود. این کد پیگیری از بعد ثبت‌نام تنها راه پیگیری وام شما از طریق این سامانه است. در نهایت هم بعد از بررسی شرایط و تایید شما توسط سامانه، باید یکی از بانک‌های وام‌دهنده را انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی