شمانیوز
شما نیوز

گزارش تحلیلی عملکرد بیمه پاسارگاد از سال گذشته تاکنون/

رشد سرمایه‌گذاری و سودآوری چشمگیر بپاس تداوم دارد | افزایش ۴۲ درصدی حق بیمه صادره بیمه پاسارگاد در فصل بهار ۱۴۰۳

رشد سرمایه‌گذاری و سودآوری چشمگیر بپاس تداوم دارد | افزایش ۴۲ درصدی حق بیمه صادره بیمه پاسارگاد در فصل بهار ۱۴۰۳

شرکت بیمه پاسارگاد در سه‌ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۳ عملکرد مالی قابل توجهی داشته است. با تمرکز بر درآمد با کیفیت و سرمایه‌گذاری‌های مدیریت شده و بدون ریسک، این شرکت توانسته شرایط مطلوبی را برای سهامداران و سرمایه‌گذاران ایجاد کند. توانگری مالی و مدیریت ریسک قوی این شرکت در سال گذشته نیز نشان‌دهنده ثبات و قدرت مالی بالای آن است.

به گزارش شمانیوز، شرکت بیمه پاسارگاد در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۴۴۴۵ میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره داشته است. از این مبلغ، ۱۶۸۹ میلیارد تومان مربوط به خرداد ماه بوده که در مقایسه با فروش خرداد ماه سال گذشته با رقم ۱۰۷۸ میلیارد تومان، ۵۷ درصد افزایش یافته است.

رشد درآمد فصل بهار بپاس در مقایسه با سال گذشته

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، مبلغ حق بیمه صادره این شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۴۲ درصد افزایش داشته است. بیشترین سهم درآمد خرداد ماه مربوط به بیمه زندگی - اندوخته دار به مبلغ ۵۵۵ میلیارد تومان بوده است. در دو‌ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، بیمه پاسارگاد حدود ۲۷۵۴ میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره داشته که از این مبلغ، ۱۷۲۴ میلیارد تومان مربوط به اردیبهشت ماه بوده است. این رقم نیز در مقایسه با فروش اردیبهشت ماه سال گذشته با رقم ۱۱۰۳ میلیارد تومان، ۵۶ درصد افزایش یافته است.

 

تراز عملیاتی مثبت بپاس در اردیبهشت ۱۴۰۳ 

بیمه پاسارگاد یکی از بهترین ترازهای عملیاتی صنعت بیمه را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ثبت کرده است. با فروش ۱۰۷۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۵۲۵ میلیارد تومان خسارت به مشتریان، این شرکت توانسته تراز مثبت ۱۰۱۹ همتی ثبت کند. در مقایسه با ماه گذشته، تراز عملیاتی رشد ۴۲۰ میلیاردی داشته است که نشان‌دهنده افزایش نقدینگی شرکت است.

نگاهی بر عملکرد سال گذشته بیمه پاسارگاد

بررسی عملکرد سال گذشته شرکت نشان می‌دهد که بیمه پاسارگاد توانسته است با افزایش ۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال قبل، سود قابل توجهی کسب کند. این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۵۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثبت کرده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۲ هزار میلیارد ریال بوده است. درآمد حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها نیز حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

سود خالص و عملکرد مثبت در سرمایه‌گذاری

بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری در بیمه عمر و سایر ذخایر، توانسته سود خالص ۲۵ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریالی را در سال گذشته محقق کند. این عملکرد مثبت در امسال نیز ادامه داشته و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شرکت به سودآوری مثبتی بیانجامد.

توانگری مالی و رتبه‌بندی بپاس در بازار

بیمه پاسارگاد با داشتن سهم ۵.۵ درصدی از بازار بیمه، رتبه چهارم بازار را بعد از بیمه ایران، بیمه دانا و بیمه آسیا دارد. نسبت توانگری این شرکت در سال گذشته ۲۹۶ درصد بوده که به دلیل داشتن سرمایه مناسب، سود انباشته قابل قبول، افزایش حق بیمه و ذخایر مناسب و نسبت خسارت مناسب به دست آمده است.

مدیریت ریسک و کنترل‌های مؤثر

بیمه پاسارگاد با فعالیت و حضور مؤثر در بخش بیمه‌های زندگی و غیر زندگی، انتقال بخشی از ریسک بیمه‌نامه‌ها به بیمه‌گران اتکایی و رعایت اصول مدیریت ریسک، توانسته است عملیات مالی قدرتمندی داشته باشد و ریسک‌ها را به حداقل برساند. این شرکت هیچ ریسک نقدینگی ندارد و جریان نقدی شرکت نشان می‌دهد که در طول دوره معادل ۲۳ هزار میلیارد ریال از محل عملیات ورود و خروج نقدینگی داشته و همواره نقدینگی کافی برای پوشش ریسک پرداخت داشته است.

با توجه به عملکرد سه‌ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۳ و رشد قابل توجه در درآمد و سودآوری، بیمه پاسارگاد همچنان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در صنعت بیمه کشور شناخته می‌شود. تمرکز بر مدیریت ریسک و بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌ها، این شرکت را به یک گزینه جذاب برای سهامداران و سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی