شمانیوز
شما نیوز

زرشک پلو گوسفندی

درست کردن زرشک پلو با گوشت گوسفندی / درست کردن یک غذای خوشمزه و عالی

درست کردن زرشک پلو با گوشت گوسفندی / درست کردن یک غذای خوشمزه و عالی

درست کردن یک غذای خوشمزه و عالی مخصوص مهمونی و مجلس در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزار شمانیوز: پلو های سنتی بسیار خوشمزه هستند و به روش های مختلفی تهیه می شود ولی این بار قرار است زرشک پلو با گوشت که غذای بسیار مجلسی و محبوب است را به شما یاد دهیم که گزینه خوبی برای مهمانی و مجالس مختلف می باشد. برای تهیه این غذا باید از گوشت گوسفندی تازه بدون استخوان استفاده کنید که به صورت خورشتی خرد شده است. این غذا خیلی راحت تهیه می شود و زمان زیادی از شما نمی گیرد و برای سهولت در کار می توانید از زودپز استفاده کنید.

مواد لازم
گوشت خورشتی ۳۵۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
زرشک ۱/۲ پیمانه
رب ۱.۵ ق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
 نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. گوشت خورشتی را نیز به اندازه دلخواه برش بزنید. زعفران را با کمی قند بسابید و دم کنید تا خوشرنگ شود. زرشک را نیز کمی خیس کنید تا نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا رنده کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد از این که آب پیاز تبخیر شد روغن و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سبک شود و بعد گوشت خورشتی را اضافه کنید و حسابی با پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه کمی زعفران دم کرده و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد کمی فلفل سیاه و چوب دارچین را اضافه کنید و روی مواد کمی آب بریزید و بگذارید تا گوشت پخته شود دقت کنید این غذا نیازی به آب ندارد پس زیاد آب جوش نریزید.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو با گوشت

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود سپس آبکش کنید و دم بگذارید. زرشک خیس خورده را نیز آبکش کنید و با کمی کره ۱ ق غذا خوری شکر تفت دهید تا پف کند. وقتی برنج دم کشید داخل دیس برنج را ریخته و گوشت پخته شده را اضافه کنید و کمی زرشک بپاشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی