شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی

طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی

در خبر زیر طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: کیک خیس شکلاتی جزو آن دسته از کیک‌هایی است که همه بهش علاقه دارند. و هنگام رفتن به کافه بیشتر از هر چیزی ترجیح میدن کیک خیس شکلاتی سفارش بدن.اگر به دنبال طرز تهیه کیک خیس شکلاتی هستید که طعمی مانند کیک‌های کافی‌شاپ داشته باشد. 

مواد لازم

آرد سفید قنادی: ۲ لیوان

تخم مرغ: ۳ عدد

شکر: یک و نیم لیوان

شیر: یک و نیم لیوان

روغن: یک لیوان

پودر کاکائو: ۵ قاشق غذاخوری سرپر

بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری سرپر

وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱ـ برای شروع کار آرد را همراه با بکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

۲ ـ شیر را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و شکر، روغن مایع و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با دور کم همزن هم بزنید تا شکر در شیر حل شود و همه مواد به صورت یکنواخت با هم مخلوط شوند.

۳ ـ یک لیوان از مخلوط به دست آمده را بردارید و برای انتهای کار کنار بگذارید؛ سپس تخم مرغ‌ها و وانیل را به مخلوط شیر اضافه کنید و با همزن برقی چند دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ کاملا در مواد حل شود و کمی کف کند.

۴ ـ در مرحله آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا در مواد مخلوط شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد.

۵ ـ قالب مورد نظر را با کره سرد چرب کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند بار محکم روی میز یا صفحه کابینت بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. حالا قالب کیک را در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد که از قبل آن را گرم کرده‌اید، به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا کیک بپزد. بعد از اینکه کیک کاملا پخت، قالب را از فر خارج کنید و کیک را همان‌طور داغ داخل قالب برش بزنید؛ سپس سس شکلاتی را که کنار گذاشته بودید، روی کیک داغ بریزید و کیک را کنار بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود. بعد از اینکه کیک خنک شد، تکه‌های کیک را با احتیاط داخل ظرف سرو مورد نظر بچینید و روی آن را تزیین کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی